طبق مصوبه سی و نهمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت به تلفن‌همراه معادل ۲ پالس مکالمه تلفن ثابت خواهد بود. با راه اندازی سرویس ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن ثابت، مشترکان برای ارسال پیام کوتاه از تلفن ثابت به ثابت یک پالس و از تلفن ثابت به همراه هزینه ۲ پالس مکالمه با تلفن ثابت را باید بپردازند.

ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن ثابت به دیگر خطوط مانند تلفن همراه نبوده و به تعداد کاراکترهای ارسالی بستگی ندارد.

براساس این گزارش هزینه هر پالس مکالمه با تلفن ثابت مبلغ ۷/۴۴ریال محسوب می‌شود.

رضایت شهروندان دلیل سهم بیشتر شهرداری در سایت ‌شرینگ

شهرداری تهران، در کنار حفظ زیبایی و معماری شهرسازی، نهایت کمک به اپراتورها را در جهت تقویت پوشش و ظرفیت شبکه خواهد داشت.

محمدعلی عابدی، مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر، در گفت‌وگو با سیتنا، با اعلام این مطلب اظهار داشت: شهرداری در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان، وعده می‌دهد تا نهایت کمک به اپراتورها را جهت تقویت پوشش‌دهی شبکه‌های تلفن‌همراه داشته باشد.

وی تمام تلاش شهرداری را حفظ زیبایی، معماری شهرسازی و زیست محیطی شهر در کنار پوشش کامل آنتن‌دهی و ظرفیت بالای شبکه تلفن همراه و به روزرسانی واگذاری‌ها عنوان کرد.

عابدی، در خصوص علت بیشتر بودن سهام شهرداری نسبت به اپراتورها در شرکت سایت شرینگ اظهار عقیده کرد: سهام بیشتر در شرکت، باعث اختیارات بیشتر می‌شود و با بیشتر بودن اختیارات شهرداری، نظر شهروندان بیشتر جلب می‌شود.

این مقام مسوول در شهرداری تهران، تاکید کرد: علت بیشتر بودن سهام شهرداری در شرکت سایت شرینگ، رضایت بیشتر شهروندان است.

تولید پیامک‌های نگارشی و تصویری در قالب طرح تسما

در حالی که به گفته بسیاری از کارشناسان طرح موسوم به تسما که از سوی شورای‌عالی‌ اطلاع‌رسانی در سال گذشته آغاز شده بود با شکست روبه‌رو شده و نتوانسته به اهداف از پیش تعیین خود دست یابد، اما به تازگی دبیر شورای‌عالی اطلاع‌رسانی در گفت‌و‌گو با مهر از تولید پیامک‌های نگارشی و تصویری در قالب طرح تسما خبر داده است.

حمید شهریاری در این باره گفته است که در صورتی که بودجه مورد نیاز این طرح تامین شود، تولید پیامک‌های نگارشی و تصویری به منظور تولید فرهنگ در این حوزه در سال‌جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح در فضای طرح تسما انجام خواهد شد و هدف آن تولید فرهنگ در حوزه فناوری‌های نوین است.

دبیر شورای‌عالی اطلاع‌رسانی ابراز داشت: تولید پیامک‌های تصویری با هدف ارائه اطلاعات مثبت و سازنده به کاربران انجام می‌شود که با راه‌اندازی سرویس مربوط به آن (MMS) از قبل تولید فرهنگ در این حوزه انجام شده باشد.