پایان خواب زمستانی بازار تجهیزات کامپیوتری

بازار دیجیتال- فروردین، ماهی که همه ما منتظر آمدنش بودیم و برای رسیدنش روزهای پایانی سال را شمارش می‌کردیم نیز مانند زمستان کوله‌بارش را جمع کرده و آرام‌آرام می‌رود تا سال آینده دوباره میهمانمان شود.

فروردین ماهی که اگرچه برای اکثر ما دوست‌داشتنی است، اما برای فعالان بازار کامپیوتر چندان خوشایند نیست.

رکود حاکم بر بازار که از پنجم فروردین‌ماه تاکنون ادامه یافته نیز با نزدیک‌شدن به دومین ماه سال رفته‌رفته دست از سر بازار بر می‌دارد و بازار کامپیوتر وارد مرحله جدیدی می‌شود.

فعالان بازار کامپیوتر معتقدند با ورود کالاهای جدید به بازار طی اردیبهشت‌ماه شاهد تغییرات قیمت و رونق بازار خواهیم بود.

به گفته آنها به نظر می‌رسد امسال برخلاف سال‌های گذشته که تجهیزات کامپیوتری جدید از اواسط اردیبهشت‌ماه وارد بازار می‌شدند، این تجهیزات با ورود زودهنگام خود به بازار قصد دارند اهرم کمکی باشند برای پایان یافتن رکود حاکم بر بازار.

سعید محبی یک فروشنده تجهیزات کامپیوتری در پاساژ پایتخت در این زمینه می‌گوید: طی روزهای پایانی فروردین ماه ورود لپ‌تاپ‌های جدید، رم و کارت گرافیک و بوردهای جدید به بازار باعث شده است تا بازار از رکود نسبی خارج شود و پیش‌بینی می‌شود طی هفته اول و دوم اردیبهشت ماه بازار کامپیوتر روزهای پررونقی داشته باشد.

نمایندگی‌های فروش نیز از عرضه کالاهای جدید به بازار خبر می‌دهند و معتقدند طی هفته‌های آینده عرضه محصولات جدید به بازار گسترده‌تر خواهد شد. شاب، سازگار ارقام، سرزمین سبز و ... از شرکت‌هایی هستند که از تغییرات جزیی قیمت و ورود مدل‌های جدید به بازار خبر دادند.