نتایج تحقیقات یک موسسه امنیت انفورماتیکی نشان می‌دهد که بیش از ۹۰‌درصد از تمام ایمیل‌هایی که در سه ماه نخست سال ۲۰۰۸ ارسال شده‌اند، هرزنامه بوده‌اند.

به گزارش مهر، موسسه امنیت انفورماتیکی «سوفوس» با بررسی رشد پدیده هرزنامه‌نویسی در سه ماهه نخست سال جاری نشان داد که ۳/۹۲‌درصد از تمام ترافیک ارسال ایمیل بین ماه‌های ژانویه تا مارس پیام‌های ناخواسته (هرزنامه) بوده‌اند.

همچنین این نتایج نشان می‌دهد که در این دوره زمانی به طور متوسط در هر روز ۲۳‌هزار و ۳۰۰ وب سایت جدید ساخته شده‌اند که برای تبلیغ فعالیت‌های غیرقانونی خود از هرزنامه‌نویسان کمک می‌گیرند. براساس گزارش پایگاه خبری «مک وورد»، سوفوس در ادامه این تحقیقات، گزارشی از آخرین وضعیت کشورهایی که بیشترین میزان هرزنامه را بین ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۰۸ تولید کرده‌اند، ارائه کرده است. بر اساس این طبقه‌بندی، آمریکا با ۴/۱۵درصد، روسیه با ۴/۷‌درصد و ترکیه با ۹/۵‌درصد از بیشترین میزان تولید هرزنامه در مدت این سه ماه برخوردار بوده‌اند. در ادامه این طبقه‌بندی، چین با ۵/۵‌درصد، برزیل با ۳/۴‌درصد، کره جنوبی با ۴‌درصد و لهستان با ۸/۳‌درصد در رتبه‌های چهارم تا هفتم ایستاده‌اند. ایتالیا با ۶/۳‌درصد، آلمان با ۴/۳‌درصد، انگلیس با ۴/۳‌درصد، اسپانیا با ۳/۳‌درصد و فرانسه با ۲/۳‌درصد در پله‌های بعدی بیشترین میزان تولید هرزنامه قرار گرفته‌اند.