در جدیدترین تلاش هکرها جهت سود بردن از بازی‌های المپیک برای انجام حملات اینترنتی، یک فایل ویدیویی حاوی نرم افزار مخرب روت کیت منتشر شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، این فایل ویدیویی که به نظر می‌رسد یک فیلم اعتراض ساده است که در یک فایل قابل اجرا قرار گرفته، در واقع حاوی نرم‌افزار مخربی است که خود را به عنوان یک درایور نصب می‌کند.

این فیلم که رقابت برای تبت نام دارد، یک نمایش ژیمناستیک چینی را به همراه تصاویری از ناآرامی‌های اخیر تبت و سرکوبی آن توسط دولت چین نشان می‌دهد و از کاربر درخواست می‌کند به اعتراض رقابت برای تبت بپیوندد.

بنا بر هشدار محقق شرکت امنیتی مک‌آفی، این فیلم در ابتدا کاربر را با یک درایور مخرب آلوده می‌کند که به صورت فایل در سیستم کاربر نصب می‌شود و سپس یک فایل dll. را ایجاد و هر آنچه را که کاربر تایپ می‌کند ثبت کرده و آن‌ها را به سروری در چین ارسال می‌کند.

بر اساس این گزارش فیلم مذکور جدیدترین مورد از مجموعه حملات اینترنتی به شمار می‌رود که تلاش می‌کنند از وقایع اخیر تبت و بازی‌های المپیک آتی در پکن سوء استفاده کنند. بیانیه‌های مطبوعاتی و درخواست‌های قلابی حاوی نرم‌افزار مخرب به دنبال بروز ناآرامی‌ها در منطقه تبت در اوایل ماه مارس، به وب‌سایت‌های گروه‌های مدافع تبت ارسال شد و هفته‌ گذشته نیز تروجان به‌کار گرفته شده در این حملات مورد شناسایی قرار گرفت که با مجموعه بزرگ‌تری از حملات وب‌سایت SQL ارتباط داشت.