در حالی که بعد از دو سال افزایش تعرفه به بهانه حمایت از تولید داخلی، بازار تلفن همراه همچنان شاهد تولید گوشی داخلی نبوده است، اما با این حال یک تولیدکننده تلفن همراه همچنان خواستار افزایش تعرفه واردات تلفن همراه است. ابراهیم مطلع، رییس کارخانجات مخابراتی ایران اعلام کرده که با توجه به عدم نهایی شدن تعرفه ۴درصدی برای واردات گوشی تلفن همراه، کارخانجات مخابراتی ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان داخلی، درخواست تجدیدنظر در این زمینه را به مسوولان کمیسیون ماده یک ارائه داده است.

وی در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: تاکنون تعرفه ۴درصدی اعلام شده برای واردات گوشی تلفن همراه نهایی نشده و مکاتباتی جهت تجدید نظر و رسیدگی در میزان آن صورت گرفته است. وی، نسبت به انجام تجدید نظر توسط مسوولان مربوطه ابراز امیدواری کرد و افزود: در این صورت، می‌توان نسبت به تداوم تولید گوشی تلفن همراه تصمیم گرفت، البته ما با توجه به سرمایه‌گذاری‌های زیاد انجام شده، در خصوص تولید همچنان مصر هستیم.

توزیع صفر تا صد قبوض تلفن ثابت و همراه توسط پست

معاون فنی شرکت پست ایران درخصوص توزیع قبوض تلفن ثابت و همراه توسط شرکت پست گفت: از صفر تا صد این فرآیند توسط شرکت پست صورت می‌گیرد به طوری که چاپ، توزیع و جمع‌آوری ته قبض از بانک‌ها توسط شرکت پست انجام می‌شود. مازیار کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که این کار از سال گذشته آغاز شده و توزیع قبض تلفن ثابت در ۱۵ استان و توزیع قبض تلفن همراه در ۱۴ استان توسط پست صورت می‌گیرد، از مزایای این طرح را پاسخگو بودن تنها یک نهاد در مقابل خواسته‌ مشترکان دانست و افزود: در گذشته بانک، مخابرات و پست باید بررسی می‌کردند که آیا قبض به مشترک رسیده یا هزینه‌ای به بانک پرداخت شده است یا خیر؟ اما در حال حاضر تنها شرکت پست مسوول رساندن قبوض است و می‌تواند با توجه به اقداماتی که انجام می‌دهد به طور دقیق بگوید که آیا پول پرداخت شده است یا خیر؟

معاون فنی شرکت پست ایران با بیان این که در نهایت تمام کشور تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: از آن جایی که شرکت مخابرات برای چاپ قبوض تلفن در بعضی استان‌ها با برخی سازمان‌ها قرارداد بسته است، هنوز با شرکت پست قراردادی بر مبنای واگذاری صفر تا صد قبوض تلفن منعقد نکرده است، اما به محض اتمام قرارداد این کار صورت می‌گیرد که استان تهران از آن دسته است.

دو اتفاق پیامکی در دنیای ورزش

به گفته بخش ورزش رادیو جوان، ناصر حجازی، مدیر فنی استقلال بنا به تصمیم هیات‌مدیره این تیم از سمت خود برکنار شد. نکته جالبه توجه در این خبر به این موضوع بر می‌گردد که ناصرخان حجازی که به گفته بسیاری از ورزش دوستان زمینه‌ساز اصلی حضور فیروز کریمی‌ در این تیم بوده توسط ارسال یک پیامک از برکناری خود آگاه می‌شود.

خبر دیگر در این بخش به دردسرهای پیش روی اشکان دژآگه بازیکن ایرانی‌الاصل مقیم آلمان باز می‌گردد. پلیس آلمان به تازگی اعلام کرده است که این بازیکن را به دلیل ارسال پیامک‌های غیر اخلاقی برای یک دختر آلمانی تحت تعقیب قرار داده است. بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده طی چند روز آینده و با جمع‌آوری نهایی مدارک به دست آمده از این بازیکن حکم نهایی پیرامون وی از سوی دادگاه صادر خواهد شد.