مالک کابل‌های اینترنتی زیردریایی پس از این که تصاویر ماهواره‌ای نشان دادند ممکن است دو کشتی مسوول آسیب دیدن این کابل‌ها باشند، نسبت به توقیف آن‌ها در دبی اقدام کرد.

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مالک این کابل‌ها برای شناسایی کشتی‌های MV Hounslow و MV Ann به عنوان مقصران احتمالی این واقعه که موجب شد بخش بزرگی از خاورمیانه از دسترسی به اینترنت محروم شود از تصاویر ماهواره‌ای استفاده کرد.

یکی از این دو کشتی پس از این که صاحب کره‌ای آن موافقت کرد خسارت بپردازد، آزاد شد اما ملوانان کشتی دوم که عراقی است ممکن است با محاکمه روبه‌رو شوند. آسیب دیدن کابل‌های زیردریایی موجب شد دسترسی به اینترنت در برخی از کشورهای خاورمیانه تا ۸۰‌درصد کند شود و به عملکرد مراکز تماس مردمی در مصر لطمه زده شود به طوری که شرکت مخابراتی دولتی از کاربران اینترنت معمولی درخواست کرد از اینترنت استفاده نکنند. مقامات مصری در ابتدا اظهار کردند کشتی‌ها عامل قطع کابل‌های اینترنت نبودند که به تحقیق سازمان ملل در مورد احتمال خرابکاری در این کابل‌ها منتهی شد.

با این حال ادعا شده این دو کشتی در منطقه ممنوعه مسافرت می‌کردند و در جریان یک توفان لنگر انداخته و به کابل‌های حیاتی متعددی آسیب زدند.