سیر نزولی خرید و فروش چاپگرهای تک‌کاره و چندکاره

بازار دیجیتال- عرضه چاپگرهای چندکاره(All in one) به بازار که طی چند سال اخیر افزایش یافته است، بازار دستگاه‌های تک‌کاره را تا حدودی دستخوش رکود کرده است. البته این اعتقاد گروهی از فروشندگان چاپگر در خیابان ایرانشهر است. گروه دیگری از فروشندگان این کالا معتقدند، اگرچه دستگاه‌‌های چندکاره تا حدودی صرفه‌جویی در هزینه خرید را برای مصرف‌کنندگان در بر دارند، اما هرگز نمی‌توان انجام اموری را که با دستگاه‌های تک‌کاره انجام می‌دهیم با همان سرعت، کیفیت، حجم و ... از چاپگرهای چندکاره انتظار داشت، چرا که دستگاه‌‌های چندکاره اموری مانند چاپ، کپی و اسکن اسناد را با سرعت پایین و حجم کمتری نسبت به دستگاه‌های تک‌کاره انجام می‌دهند.

البته در این‌باره نیز نظرات متعددی وجود دارد.

سعدی یک فروشنده در این زمینه می‌گوید: این ادعا که دستگاه‌های چندکاره از کیفیت بالایی برخوردار نیستند صحت ندارد، چرا که طی یکی‌دو سال اخیر شرکت‌های مطرحی مانند HP، Canon و ... اقدام به تولید دستگاه‌های چندکاره باکیفیت بالا کرده‌اند.

فعالان بازار، در مورد قیمت این کالا نیز می‌گویند، قیمت انواع چاپگر (تک‌کاره و چندکاره) طی یکی‌دو ماه اخیر در بازار ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

فروشندگان رکود بازار تجهیزات کامپیوتری و افت آمار فروش را از دلایل عمده این ثبات قیمت عنوان کردند.

نمایندگی‌های فروش نیز ضمن اعلام خبر ثبات قیمت انواع چاپگر طی ماه‌های اخیر از عرضه مدل‌های جدید طی ماه آینده به بازار خبر دادند.