بخش تولید بازی‌های نوکیا از کلیه طراحان بازی‌های موبایل دعوت کرده است که ایده‌های جدیدی را که باعث تحول در نوع بازی‌ها می‌شود، برای بررسی به نوکیا ارائه دهند. ایده‌ها باید با بهره‌گیری از امکانات پیشرفته گوشی‌های نوکیا از قبیل (N-GAGE) و جاوا باشد و با گوشی‌های سری ۴۰ و S۶۰ نوکیا نیز همخوانی داشته باشد.

به سه نفر که بهترین و جدیدترین بازی‌ها را ارائه دهند، جوایزی را در نظر گرفته که جایزه نفر اول ۴۰۰۰۰‌یورو بوده و به نفرات دوم و سوم به ترتیب ۲۰۰۰۰ و ۱۰۰۰۰یورو پرداخت می‌شود تا انگیزه لازم را در تولید بازی‌های جدید و تحول در این رشته داشته باشند.

قرارداد پیش‌تولید و جوایز نقدی ۷۰۰۰۰‌یورویی برای برندگان تنها بخشی از جوائز این مسابقه است، و این شرکت‌ به برندگان این امکان را می‌دهد تا علامت مشخصه خود را روی بازی‌ها گذاشته و در حقیقت با این اقدام جهانی شوند.

برای شروع کسانی که مایلند در این مسابقه شرکت کنند، می‌توانند به صورت آنلاین ایده‌های خود را به سایت زیر ارسال کنند:

http://developer.n-gage.com/innovation شرکت‌کنندگان مجاز هستند که با بیش از یک‌بازی در مسابقه شرکت‌ کنند، برندگان توسط تیمی متشکل از خبرنگاران در صنعت بازی‌های موبایل انتخاب می‌شوند و مواردی همچون نوآوری، سرگرمی قابلیت اجرا و خواست بازار در انتخاب برندگان در نظر گرفته می‌شود.

شرکت‌کنندگان تا ۲۰ آگوست سال ۲۰۰۸ فرصت‌ دارند تا طرح‌ها و ایده‌ای خود را ارسال کنند. برندگان توسط قضات خارج از نوکیا انتخاب شده و در جشنی که در تاریخ ۲۹ و ۳۰ اکتبر سال ۲۰۰۸ در شهر رم ایتالیا برپا می‌شود طی مراسم باشکوهی معرفی خواهند شد.

آخرین مهلت ارسال ایده‌ها ساعت ۱۱:۵۹ بعد از ظهر (به وقت گرینویچ)۲۰ آگوست ۲۰۰۸ است.