معاون وزیر ارتباطات از واگذاری ۱۰‌میلیون سیم‌کارت اعتباری همراه اول در سال‌جاری خبر داد.

وفا غفاریان، در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: با واگذاری فوق ظرفیت شبکه سیم‌کارت اعتباری این اپراتور به دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در زمان حاضر شبکه سیم‌کارت اعتباری همراه اول برای ۱۰‌میلیون مشترک ظرفیت سازی شده است اما این اپراتور متناسب با میزان تقاضا، ثبت نام و توزیع سیم‌کارت تا پایان سال این ظرفیت را به دو برابر افزایش خواهد داد.

غفاریان اظهار امیدواری کرد که با واگذاری سیم‌کارت در سال‌جاری ضریب نفوذ تلفن‌همراه از مرز ۶۰‌درصد عبور کند.

این مقام مسوول پیش از این نیز از به روز‌رسانی واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول طی سه ماه آینده خبر داده بود.

دفاتر خدمات ارتباطی نماینده انتخاب می‌کنند

مدیر کل امور مشترکان و متقاضیان شرکت ارتباطات سیار گفت: تمامی دفاتر خدمات ارتباطی برای توزیع کارت شارژ همراه اول، نماینده فروش انتخاب می‌کنند.

علی حمیدی اظهار داشت: بر اساس ابلاغ بخشنامه شرکت ارتباطات سیار به تمامی استان‌ها و ادارات، مشترکان هر یک از دفاتر خدمات ارتباطی با انتخاب پنج نماینده در زمینه توزیع کارت شارژ فعالیت می‌‌کنند.

وی ادامه داد: نمایندگان انتخاب شده از جانب دفاتر خدمات ارتباطی دارای تابلو‌هایی هستتند که افراد در صورت بروز تخلف از جانب این مراکز می‌توانند با تماس با شماره درج شده روی، تابلو تخلف صورت گرفته و شکایت خود را اعلام کنند.

حمیدی با اشاره به این که نصب تابلوی فروش کارت شارژ برای تمامی نمایندگان مجاز الزامی است، گفت: روی تابلو‌ها کدعامل فروش، مبلغ مصوب کارت شارژ و سریال کارت شارژ‌ها و شماره رسیدگی به شکایت درج شده است.

وی با بیان این که انتخاب نماینگان فروش از جانب دفاتر خدمات ارتباطی آزاد است و آنها موظف هستندبر عملکرد آنها نظارت داشته باشند، خاطرنشان کرد: همچنین شرکت ارتباطات سیار مجموعا بر اجرای عملکرد دفاتر و نمایندگان توزیع‌کننده کارت شارژ همراه اول نظارت خواهد داشت.