در این روزها به دلیل کاهش تقاضا برای خرید سیم‌کارت‌های همراه اول و اعلام خبر ارائه سیم‌کارت‌های 150هزار تومانی پس از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، قیمت تمام کدهای همراه اول کاهش یافته است.

در حال حاضر تمامی‌کدهای اپراتور همراه اول با تعدیل قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰‌هزار ریالی روبه‌رو شده است. اعلام خبر واگذاری سیم‌کارت‌های ۱۵۰‌هزار تومانی همراه اول در حالی صورت می‌گیرد که بنا به اعلام کارشناسان هنوز از تاریخ دقیق خصوصی سازی در مخابرات خبری منتشر نشده است. با شرایط به‌وجود آمده در بازار سیم‌کارت کد «۱» تا سقف پنج‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال فروخته می‌شود.
سیم‌کارت صفر کدهای «2»، «3» و «4» با مبلغی پنج‌میلیون و 400‌هزار ریال، چهار‌میلیون و 600‌هزار ریال و سه‌میلیون و 400هزار ریال خریداری می‌شود و با افزایش قیمت 100 تا 150‌هزار ریالی نسبت به قیمت خرید به فروش می‌رسد.
در همین حال سیم‌کارت‌های کارکرده کدهای فوق با قیمت چهارمیلیون ریال، سه‌میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال و دو‌میلیون و ۸۵۰‌هزار ریال معامله می‌شود.
سیم‌کارت‌های صفر کدهای «5»، «6»، «7» و «8» به قیمت سه‌میلیون و 400‌هزار ریال، سه‌میلیون و 200‌هزار ریال، دومیلیون و 800‌هزار ریال و دوممیلیون و 600‌هزار ریال به فروش می‌رسد.همچنین سیم‌کارت کدهای فوق با قیمت دومیلیون و 600‌هزار ریال، دومیلیون و 500‌هزار ریال، دومیلیون و 400‌هزار ریال و دومیلیون و 450‌هزار ریال در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
در همین حال سیم‌کارت‌های ایرانسل و تالیا نیز مانند سابق بدون نوسان قیمت در بازار عرضه می‌شود. بهای فروش سیم‌کارت دائمی‌ و اعتباری ایرانسل یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال و ۱۰۰‌هزار ریال است. سیم‌کارت تالیا نیز به قیمت ۴۵۰‌هزار ریال فروخته می‌شود.