تلفن‌های همراه راهنمای توریستی

سازندگان فن‌آوری‌های موبایلی در حال بررسی و طراحی یک سیستم جدید موسوم به eye-Phone در داخل تلفن همراه هستند که امکان ناوبری راحت و اطلاعات راجع به مکان‌های مختلف را در اختیار جهانگردان قرار دهد.

ارنست پچتل و هانز گریگر، طراحان این فن‌آوری هدف خود را از ساخت چنین فن‌آوری رقابت با سیستم‌های ناوبری ماهواره ای اروپا و کمک به افرادی که به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنند، ذکر کردند. این فن‌آوری جدید از ترکیب سه فن‌آوری مدرن که به عنوان سرویس‌های موقعیت و جهت یاب ناوبری ماهواره‌ای است، ساخته شده و همانند اینترنت اطلاعات را بازیافت می‌کند.

برای استفاده از این فن‌آوری گردشگران لازم است با استفاده از دوربین تلفن همراه تصاویر مورد علاقه خود را عکسبرداری کرده و بخشی را به عنوان مکان نما انتخاب کنند، به این شکل اطلاعاتی که از پیش روی موضوع انتخاب شده وجود دارد در زمان واقعی به تلفن همراه ارسال می‌شود.

سازندگان این فن‌آوری می‌گویند که این تصاویر می‌تواند مربوط به یک ساختمان، کوه، یک درخت و یک اتفاق خاص مثلا یک جشنواره باشد.

میزان اطلاعاتی که کاربر دریافت می‌کند به خود کاربر بستگی دارد، اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارد لازم است روی همان کلید بیشتر کلیک کند، به این ترتیب جزییات بیشتری راجع به مکان و موضوع مورد نظر دریافت می‌کند.