ابتکار وزارت ارتباطات و همراه اول در قطع کردن تلفن همراه مشترکان، موجب بروز مشکلات بسیاری برای مردم شد.

به گزارش تابناک، اقدام شرکت همراه اول در قطع و یک‌طرفه کردن بدون اطلاع پیشین تلفن همراه مشترکان در ایام نوروز، موجب بروز مشکلات بسیار و سردرگمی مردم به ویژه مسافران نوروزی شد.

پیش از این، شرکت همراه اول در اقدامی بجا و مشتری‌مدارانه با فرستادن پیامک به مشترکان، به آنها برای پرداخت صورتحساب تلفن همراه هشدار می‌داد و پس از چند روز، ارتباط مشترکان را مسدود می‌کرد؛ اما این بار این شرکت با صرفه‌جویی در هزینه ارسال پیامک برای مشترکان، اقدام به قطع و یک‌طرفه کردن بی‌خبر مشترکان کرد.

این صرفه‌جویی در پیامک در حالی صورت گرفت که این شرکت تنها در نخستین روز سال ۸۷ از ارسال ۲۱۵ میلیون پیامک تبریک نوروزی، سه میلیارد تومان از آن خود کرده است.

این در حالی بود که میلیون‌ها ایرانی در سفر‌های نوروزی به سر می‌بردند و جویا بودن بستگان از احوال آنان با توجه به خطرات سفر و از طرفی هم بیشترین نیاز به ارتباط در این روزها برای ارتباطات عاطفی با نزدیکان و به جای آوردن صله رحم، باعث ایجاد نارضایتی و بهت و حیرت بسیاری از مردم شد و این پرسش جدی را مطرح کرد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران او، چه میزان به ادبیات مشتری‌مداری و به دست آوردن رضایت مشترکان آشنایی دارند؟!

از سویی دیگر آخرین دوره قبض پرداختی مشترکان همراه اول که تا ابتدای بهمن ماه بوده از اواسط اسفند ماه انجام شده است و از سویی دیگر نیز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه یک تبلیغ تلویزیونی در ایام نوروز مدعی ارائه تمام خدمات ارتباطی حتی در دور ترین نقاط کشور توسط دفاتر خدمات ارتباطی به مشترکان خود شده بود.

اما آنچه این مشکل را افزون‌تر کرد، تعطیلی بیشتر دفاتر خصوصی خدمات مشترکین تلفن همراه بود که مشتریان را در خیابان‌ها سرگردان کرد.

اصل بر ادامه همکاری و فعالیت تالیا است

هر چند طبق قرارداد BOT انتقال پروژه تالیا به دولت پیش‌بینی شده است، با این حال با توجه به مفاد قرارداد و سیاست‌های دولت و کارفرما، امکان ادامه همکاری در چارچوب قرارداد، در اولویت طرفین قرار دارد.

ابوالفضل شاکری، مشاور مدیرعامل و پاسخ‌گوی پروژه تالیا، در گفت‌وگو با «سیتنا» افزود: با توجه به قرارداد منعقده، اصل بر ادامه همکاری و فعالیت تالیا است .

شاکری اظهار داشت: با توجه به مراتب فوق، واگذاری شبکه ضرورت قراردادی نداشته و به علاوه زمان واگذاری نیز تابع شرایط و عوامل گوناگونی است که هم‌اکنون قابل پیش‌بینی نیست.

دستکاری در سایت ایرانسل

بخش انگلیسی سایت اپراتور دوم ایران - ایرانسل - دستکاری شد.

در پیغامی که پنج شنبه شب روی این سایت قرار گرفته، آمده است: «خوب نیست نهادی مانند شما که روزانه مبلغ هنگفتی صرف محصولات خود می‌کند، مشکل امنیتی داشته باشد.»

فرد هکر سپس با ذکر آدرس خود در صفحه نخست این سایت خواستار تماس مسوولان ایرانسل با وی برای رفع مشکل امنیتی سایت شده است.

گفتنی است که همین بخش در حال حاضر بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد.