قیمت گوشی تلفن همراه کاهش می‌یابد

اکثر کارشناسان حوزه بازار گوشی تلفن همراه پیش‌بینی می‌کنند که با تصویب نهایی تعرفه ۴‌درصدی واردات گوشی قیمت گوشی‌های موبایل کاهش خواهد یافت. کارشناسان بر این باورند که با وجود کاهش تعرفه واردات گوشی از ۲۵‌درصد به ۴‌درصد تمامی شرکت‌های واردکننده قانونی می‌توانند به طور چشمگیری فعالیت خود را گسترش دهند و چه بسا که عنان بازار را از اختیار قاچاقچیان خارج کنند.

انتشار خبر کاهش مجدد تعرفه در بازار تلفن همراه باعث شده تا فروشندگان در سردرگمی به سر ببرند؛ چرا که از طرفی به دلیل کاهش عرضه و از سوی دیگر به موجب مصوبه کاهش تعرفه قیمت گوشی‌های موبایل رو به تعدیل خواهد رفت و به همین دلیل نیز اکثر مشتریان از خرید گوشی‌های موبایل در این روزها خودداری می‌کنند.

با توجه به اختصاص ۲۰‌درصد از سهم بازار به گوشی‌های گارانتی دار، تا کنون قاچاقچیان گوشی بر این بازار پررونق تسلط کاملی داشته‌اند و پیش‌بینی عملکرد واردکنندگان غیرقانونی برای مقابله با این میزان تعرفه جدید دشوار است.

در حالی که تنها با گذشت زمان می‌توان پی به سیاست مافیایی قاچاقچیان گوشی در بازار تلفن همراه ایران برد، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با تصویب تعرفه ۴‌درصدی نه تنها قیمت‌های بازار کاهش خواهد یافت، بلکه از حجم عظیم گوشی‌های قاچاق و گوشی‌های بی‌کیفیت و یک بار مصرف چینی و هنگ کنگی نیز از بازار کاسته خواهد شد.