بنا به پیشنهاد وزارت بازرگانی و برای مقابله با پدیده قاچاق، تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از ۲۵‌درصد به ۴‌درصد کاهش یافته است و بنابراین سود بازرگانی آن صفر‌درصد اعلام شد. به گزارش خبرگزاری فارس، این کاهش تعرفه به پیشنهاد وزارت بازرگانی و با تصویب هیات دولت از سال جاری اعمال خواهد شد.

افزایش تعرفه گوشی از ۴ به ۶۰‌درصد در زمان وزارت طهماسبی بر وزارت صنایع رخ داده بود و همزمان با این تعرفه که برای تولید گوشی در داخل کشور بود قاچاق گوشی به شدت رونق یافت به گونه‌ای که ۸۵‌درصد گوشی های داخلی در سال‌های اخیر قاچاق بود.

با کاهش تعرفه پیش‌بینی می‌شود که واردات قانونی گوشی رونق یافته و خدمات پس از فروش توسعه یابد و دولت به درآمدهای خود دست یافته و قاچاق حذف شود.

برنده نهایی اپراتور سوم نیمه اول سال جاری انتخاب می‌شود

مجری پروژه اپراتور سوم تلفن همراه از انتخاب برنده نهایی این پروژه قبل از پایان نیمه اول سال جاری خبر داد.

سعید مهدیون در گفت‌و گو با موبنا اظهار داشت: کلیات پروانه فعالیت اپراتور سوم توسط کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسیده است و بر اساس آن سایر اسناد مزایده این پروژه نیز در حال آماده‌سازی توسط مرکز تحقیقات مخابرات ایران است.

وی با تاکید بر اینکه به‌زودی این اسناد پس از نهایی شدن از سوی مشاور پروژه (مرکز تحقیقات مخابرات) در اختیار مجری پروژه قرار خواهد گرفت اضافه کرد: طبق برنامه زمان بندی قبل از نیمه اول سال جاری؛ اپراتور سوم تلفن همراه کشور را انتخاب می‌کنیم.

مهدیون خاطرنشان کرد: پس از صدور پروانه فعالیت اپراتور سوم، این اپراتور ظرف مدت ۹ ماه بهره‌برداری از این پروژه را آغاز می‌کند.

به گفته این مقام مسوول برنامه زمانی فعالیت اپراتور سوم و جزییات پروانه آن پس از تاییدیه نهایی کمیسیون تنظیم مقررات اطلاع رسانی خواهد شد.

پیش از این قرار بود برنده پروژه اپراتور سوم خرداد ماه سال جاری مشخص شود و این اپراتور از آذر ماه فعالیت خود را آغاز کند.

دریافت شکایات مشترکان از طریق پیامک

مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار تاکید کرد که برای دریافت شکایات مشترکان از طریق پیامک باید زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز را فراهم و آماده کنیم.

محمد آبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موضوع دریافت شکایات مشترکان تلفن همراه از طریق پیام کوتاه گفت: اگر مشترکان شکایتی مبنی بر مباحث مرتبط با تلفن همراه داشته باشند، می‌توانند نظرات و شکایت خود را از طریق تماس با مرکز ارتباطات مردمی به شماره‌ ۰۹۹۹۰ ارائه دهند یا با مراجعه به سایت شرکت ارتباطات سیار به آدرس www.mci.ir و ورود در بخش مربوطه، نظر خود را به اطلاع مسوولان برسانند تا آنها اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

آبایی در ادامه خاطرنشان کرد: مشترکان تا زمان عملی شدن و راه‌اندازی مرکز دریافت پیامک‌های مشترکان مبنی بر شکایات و نظرات می‌توانند از این طرق اقدام کنند.

وی در پایان اجرایی شدن این پروژه را به فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز و ضروری منوط دانسته و اظهار کرد: این اقدام یکی از فعالیت‌های مهم ما محسوب می‌شود و در تلاشیم تا آن را هر چه سریع‌تر به انجام برسانیم.