به نظر می‌رسد، با وجود اختلاف قیمت میان گوشی‌های گران‌قیمت قاچاق و بخشی که به صورت قانونی وارد کشور می‌شود، همچنان ورود غیرقانونی گوشی‌های گران‌قیمت را به کشور شاهد باشیم. افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی، در گفت‌وگو با سیتنا، با بیان این مطلب، اظهار داشت: اعمال تعرفه ۲۵‌درصدی برای واردات گوشی و فعالیت شرکت‌های واردکننده، باعث شده مردم حتی‌الامکان نسبت به خرید گوشی‌های قانونی اقدام کنند.

وی افزود: وضعیت بازار نشان می‌دهد، گوشی‌های فروخته شده کمتر از ۱۵۰‌هزار تومان، عمدتا گوشی‌هایی هستند که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند. فروتن لاریجانی، در خصوص ثبات بازار گوشی تلفن همراه، اظهار داشت: در روزهای پایانی سال، ورود قانونی گسترده تلفن‌های همراه افزایش می‌یابد، با این حال، با توجه به افزایش معمول میزان تقاضا در اسفند ماه گذشته، بازار ثبات چندانی نداشت.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک چنانچه واردکننده‌های قانونی نسبت به واردات کالاهای خود تداوم عمل داشته باشند، با توجه به تعرفه واردات گوشی‌های قانونی - با یک مرز قیمتی - در بازار دارای جایگاه بهتری شوند.

بهره‌برداری آزمایشی از دو مرکز جدید پیام کوتاه

معاون نظارت و مدیریت شبکه ارتباطات سیار از بهره‌برداری آزمایشی از دو مرکز پیام کوتاه (SMS Center ) اپراتور اول تلفن همراه کشور خبر داد.

محمدحسین فلاح اصغری در گفت‌و‌گو با موبنا اظهار داشت: دو مرکز پیام کوتاه کوشک تهران و اصفهان که نصب و آماده راه‌اندازی است، برای روزهای نخستین سال جدید به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این مراکز با انجام تست نهایی وارد شبکه خواهند شد، تصریح کرد: مراکز فعلی SMS ظرفیت کافی برای سرویس‌دهی به مشترکان را دارد و فعلا ضرورتی برای استفاده از این دو مرکز وجود ندارد.

فلاح اصغری با تاکید بر اینکه ظرفیت هر یک از این دو مرکز هزار پیامک در ثانیه است، یادآور شد: این مراکز ۵/۲ تا ۳‌میلیون مشترک را سرویس‌دهی خواهد کرد.

ایرانسل هواپیمای دونفره جایزه می‌دهد!

پس از اعلام بخشی از جزئیات دور تازه جشنواره‌‌های ایرانسل، این اپراتور از تعیین ۱۳ جایزه ویژه خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی ‌ایرانسل، بخشی از قرعه‌کشی جشنواره شگفتی‌های ایرانسل مربوط به باورنکردنی‌ترین جایزه‌ای است که تا به حال در کشور ارائه شده است. بر همین اساس «یک هواپیمای تفریحی دو نفره به همراه آموزش و مجوز پرواز» به قید قرعه و با توجه به شرایط ذیل به یکی از مشترکین سیم کارت‌های دائمی، اعتباری و پیام‌رسان ایرانسل اهدا خواهد شد:

صرفنظر از زمان خریداری سیم‌کارت، مشترکان به ازای هر بار که سیم‌کارت اعتباری یا پیام‌رسان خود را به مبلغ ۵هزار تومان شارژ و استفاده می‌نمایند یا صورتحساب سیم‌کارت دائمی‌خود را به همین مبلغ پرداخت می‌کنند، یک امتیاز در سیستم ایرانسل دریافت و پس از کسب حداقل ۴‌ امتیاز، در قرعه‌کشی هواپیمای تفریحی دو نفره ایرانسل شرکت داده می‌شوند. بدیهی است، افرادی که مصرف بیشتری داشته باشند، امتیاز بیشتری کسب کرده و شانس بیشتری برای برنده شدن در این قرعه‌کشی خواهند داشت.

بر این اساس مشترکانی که در فاصله ۲۰ فروردین تا ۲۷ اردیبهشت سال جاری نخستین تماس را از سیم‌کارت دائمی، اعتباری و یا پیام‌رسان خود برقرار و ثبت‌نام خویش را تکمیل کنند، در قرعه‌کشی یک ویلا در شمال کشور، یک ویلا در جزیره کیش و ۱۰ دستگاه پژو ۲۰۶ شرکت داده می‌شوند.