مایکروسافت برای قبول پیشنهاد ‌٦/٤٤‌میلیارد دلاری خرید یاهو، روز گذشته به مدیران شرکت یاهو مهلت سه هفته‌ای داده و اعلام کرد در غیر این صورت یاهو باید با یک مبارزه‌ حقوقی برای پشتیبانی از سهامداران این شرکت روبه‌رو شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان، استیوبالمر _ مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت _ در نامه‌ای به مدیران هیات مدیره‌ مایکروسافت این شرکت را به اجتناب از انجام مذاکرات جدی در خصوص پیشنهاد اول ماه فوریه مایکروسافت متهم کرده و هشدار داد هرگونه تاخیری به پیشنهاد خرید نه چندان جالبی برای یاهو منتهی خواهد شد.

وی در این نامه اظهار کرده است: اگر در عرض سه هفته به نتیجه‌ای نرسیم، ناچار خواهیم بود که مستقیما به سهامداران یاهو روی بیاوریم که این شامل آغاز یک مبارزه حقوقی برای انتخاب نامزدهای جایگزین مدیران هیات مدیره یاهو خواهد بود.

بر اساس این گزارش هیچ پاسخ فوری از سوی یاهو به نامه بالمر که به دنبال انتشار گزارش ملاقات مقامات دو شرکت در هفته گذشته صورت گرفته، داده نشده است.

این اولتیماتوم دو ماه پس از پیشنهاد غیرمنتظره پرداخت ‌٣١ دلار به ازای هر سهم غول نرم‌افزاری برای یاهو داده شده است؛ مایکروسافت امیدوار است با خرید یاهو بتواند در بازار پرسود تبلیغات اینترنتی از گوگل پیشی بگیرد. اما یاهو با رد کردن این پیشنهاد به دنبال گزینه‌های ممکن برای جلوگیری از خریداری شدن توسط مایکروسافت از جمله بررسی شراکت با شرکت نیوزکورپ روپرت مرداک و پس از آن اقداماتی نظیر به تعویق انداختن مهلت انتصاب مدیران جدید برای هیات مدیره یاهو جهت طفره رفتن از پیشنهاد مایکروسافت بوده است.