ثبت نام سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی در اوایل سال 86 که نظر بسیاری از کاربران را به خود معطوف کرد منجر به خارج شدن ثبات نسبی قیمت سیم‌کارت در سال 85 شد.

اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت ارتباطات سیار مبنی بر واگذاری بدون محدودیت سیم‌کارت‌ها و عدم اعمال این سیاست در زمان مورد تعهد باعث شد تا قیمت سیم‌کارت اپراتور اول (۰۹۱۲) در ابتدای سالی که گذشت به طور چشمگیری افزایش یابد.
در همین حال با واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در سه ماه نخست سال 86 و مواجه شدن با استقبال اکثر کاربران، قیمت سیم‌کارت‌های دائمی این اپراتور تا حدودی کاهش یافت.
این سیم‌کارت‌ها از بدو ورود با قیمتی در حدود ۵۰۰‌هزار ریال در اختیار متقاضیان قرار گرفت بعد از مدتی در سطح بازار تهران کمیاب شد و قیمت آن به مرز یک‌میلیون ریال هم رسید.
بر اساس این گزارش سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول تا اواخر بهمن ماه سال 86 با نوسان قیمت اندک خرید و فروش می شد.
اما در آخرین ماه سال ۸۶ با اعلام واگذاری سیم‌کارت‌های ۱۲۰‌هزار تومانی شرکت ارتباطات سیار پس از خصوصی‌سازی، قیمت اکثر کدهای همراه اول به طور چشمگیری کاهش یافت.
به همین دلیل سیل عظیمی از مشترکان همراه اول برای فروش سیم‌کارت‌های خود روانه بازار شدند که این امر نیز یکی دیگر از دلایل تعدیل قیمت این نوع سیم‌کارت‌ها بود.
در آخرین روزهای سال ۸۶ سیم‌کارت کارکرده کد«۱» تا سقف پنج‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال به فروش رسید.
در همین حال سیم‌کارت صفر کد «2» به بهای پنج‌میلیون و 800‌هزار ریال و کارکرده آن به مبلغ چهار‌میلیون و 150‌هزار ریال به فروش رسید.
سیم‌کارت صفر کدهای «۳»، «۴»، «۵»، «۶»، «۷» و «۸» به ترتیب با مبلغ چهار‌میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال، سه‌میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال، سه‌میلیون و ۶۰۰هزار ریال، سه‌میلیون و ۵۰۰هزار ریال، سه‌میلیون و ۴۰۰‌هزار ریال و سه‌میلیون و ۱۰۰‌هزار ریال در پنج منطقه شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز تهران به فروش رسید.
همچنین سیم‌کارت کارکرده کدهای فوق سه‌میلیون و 600‌هزار ریال، سه‌میلیون و 100هزار ریال، سه‌میلیون و 200‌هزار ریال، سه‌میلیون و 100‌هزار ریال، سه‌میلیون ریال و دو‌میلیون و 650‌هزار ریال به فروش رسید.
اپراتور دوم(ایرانسل) نیز در سالی که گذشت برای فروش بهتر در جشنواره پاییزی خود بهای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری را به نصف قیمت عرضه شده آن کاهش داد.
به این ترتیب سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل به بهای 750‌هزار ریال و سیم‌کارت‌های اعتباری آن به بهای 150‌هزار ریال در بازار توزیع شد.
در سالی که گذشت بازار سیم‌کارت تالیا نیز به آرامی سپری شد و سیم‌کارت‌های این شرکت بدون نوسان قیمت با بهای ۴۵۰‌هزار ریال در بازار سیم‌کارت تهران توزیع شد.