اتحادیه اروپا فرمت استاندارد DVB-H شرکت نوکیا را به عنوان فرمت رسمی تلویزیونی گوشی‌های تلفن‌همراه، تایید کرد.

اتحادیه اروپا رسما فرمت دیجیتالی DVB-H ارائه شده توسط نوکیا برای گوشی‌های تلفن‌همراه با قابلیت دریافت امواج تلویزیونی را به عنوان فرمت تلویزیونی مورد استفاده در اروپا، تایید کرد.

ظاهرا اتحادیه اروپا با هدف یکی کردن فرمت امواج تلویزیونی قابل استفاده با گوشی‌های تلفن‌همراه در سطح کشورهای عضو این اتحادیه و به منظور حذف امواج تلویزیونی با فرمت‌های مخلتف در اروپا‌، این تصمیم را اتخاذ کرده است.به این ترتیب اتحادیه اروپا دارای یک فرمت استاندارد برای گوشی‌های تلفن‌همراه با قابلیت دریافت امواج تلویزیونی خواهد شد که با فرمت موجود در آمریکا و ژاپن مغایر است‌.با این حال‌، تصمیم اتحادیه اروپا در این مورد را می‌توان به عنوان یک توصیه درنظر گرفت نه اجبار، چون اپراتورها در انتخاب فرمت یاد شده یا فرمت‌های دیگر آزاد هستند. شرکت نوکیا در سال ۱۸۶۵ در فنلاند تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در شهر «اسپو» Espoo (فنلاند) قراردارد.

این شرکت در زمینه صنعت ارتباط از راه دور و تولید کالاهایی از قبیل گوشی‌های تلفن‌همراه‌، کامپیوتر‌‌، نرم‌افزار و سرویس شبکه فعالیت دارد.

درآمد این شرکت در سال ۲۰۰۷ میلادی بیش از ۵۱‌میلیارد و ۵۸‌میلیون یورو و سود خالص آن ۷‌میلیارد و ۲۰۵میلیون یورو اعلام شده است.

تعداد کارکنان این شرکت تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۰۷‌میلادی ۱۱۲‌هزار و ۲۶۲ نفر گزارش شده است.