XFX  و عرضه اولین کارت GEFORCE سری 9

ایتنا - شرکت XFX کارت گرافیک GeForce ۹۶۰۰ GT که اولین کارت بر مبنای پردازنده‌های سری ۹ انویدیا محسوب می‌شود را وارد بازار کرد.

بهترین ویژگی این کارت که کارایی آن ۹۰درصد بیشتر از کارت‌های دیگر کلاس GeForce است، قیمت مناسب آن است.

به گفته Kobus De Beer سرپرست بخش زیرساخت‌های Axiz (توزیع‌کننده رسمی محصولات XFX) این کارت مجهز به فناوری PureVideo HD است که توسط آن تصاویر ویدیویی موجود بر روی دیسک‌های HD-DVD و Blu-Ray با وضوحی باورنکردنی و فوق‌العاده نمایش داده می‌شوند.

«کارت GeForce ۹۶۰۰ GT محصولی قدرتمند است که پشتیبانی کاملی از DirectX ۱۰، فناوری اختصاصی Quantum Effects انویدیا، موتور Lumenex و معماری Unified Architecture به عمل می‌آورد. شما با استفاده از این کارت خواهید توانست جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌ها از لحاظ گرافیک را با سرعتی خیره‌کننده اجرا نمایید.»

مشخصات فنی GeForce ۹۶۰۰ GT نیز مانند کیفیت آن بسیار تاثیرگذار است.

سرعت هسته این کارت ۶۵۰MHz است که در نسخه‌های اورکلاک شده XFX مانند نسخه Extreme یا نسخه XXX به ترتیب به MHz۶۸۰ و MHz۷۰۰ می‌رسد.

این کارت همچنین از HDMI پشتیبانی نموده و به طور کامل با این استاندارد هماهنگی دارد.

کیت ویژه HDMI و نسخه‌ای از بازی Company of Heroes با خرید GeForce ۹۶۰۰ GT به مشتری تحویل داده خواهد شد.

شرکت XFX پیشنهاد می‌کند برای دستیابی به بالاترین کارایی ممکن یک جفت از این کارت به همراه یکی از مادربردهای این شرکت که از چیپ‌ست nForce بهره می‌برد به صورت SLI مورد استفاده قرار گیرند.

پشتیبانی از PCI Express نسخه یک و دو باعث خواهد شد تا این کارت در اجرای باز‌ی‌های دارای جزییات گرافیکی سنگین و همچنین نرم‌افزارهای سه‌بعدی با هیچ گونه مشکلی مواجه نشود.