شرکت موزیلا اعلام کرد که ویرایش چهارم از نسخه بتای مرورگر فایرفاکس ۳ خود را با ۹۰۰ ارتقای عملکرد وارد بازار کرد.

به گزارش مهر، شرکت موزیلا ویرایش چهارم نسخه بتای مرورگر «فایرفاکس ۳» را با ۹۰۰ بهبود عملکرد در بخش‌های «اجرا»، «پایداری»، «سازگاری با سکوهای دیگر» و «فعل و انفعال» در دسترس قرار داد.

از میان قسمت‌های جدیدی که در جهت ارتقای این مرورگر به ویرایش چهارم اضافه شده است دو قسمت از همه مهم‌تر است. اولین قسمت «مدیریت جدید بارگذاری» است که اکنون روند بارگذاری را در تمام مدت بارگذاری نشان می‌دهد و دومین قسمت، عملکردهای «زوم» صفحات است که در این نسخه جدید حتی امکان بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی دوباره فقط متن بدون نیاز به تغییر ابعاد تصاویر را فراهم می کند.

همچنین در «فایرفاکس ۳ بتا ۴» یکپارچگی با سیستم عامل‌های «لینوکس»، ویندوز ویستا و Mac OS X نیز بهتر شده است.

به علاوه محل درج آدرس وب سایت در نسخه بتا ۴ بسیار شخصی تر شده است و عملکردهای کاملا خودکاری را ارائه می‌کند که به اعتقاد شرکت موزیلا این عملکرد، جست‌وجو و مرور نتایج را تسهیل کرده و امکان پیدا کردن صفحات جست‌وجوشده را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

در این خصوص توسعه‌دهندگان فایرفاکس توضیح دادند: «نتایج جست‌وجو برپایه بسامد وقوع و میزان بازدید تنظیم نشان داده می‌شوند، به این ترتیب کاربر می‌تواند زودتر به نتایج دلخواه جست‌وجوی خود دست یابد. این الگوریتم توانایی یادگیری خودکار جست‌وجو را براساس عادات استفاده از مرورگر دارد. درحقیقت این مرورگر می‌تواند براساس سلیقه و عادات کاربر نوع مرور، جست‌وجو و چیدمان نتایج را به صورت خودکار تنظیم کند.»

همچنین سرعت «اجرای» برنامه‌های وب پایه مثل گوگل میل، و «زوهو آفیس» این نسخه جدید نسبت به فایرفاکس ۲ دوبرابر شده است.

موزیلا به علاوه اعلام کرد که نقشه راهبردی رسمی «فایرفاکس ۳ بتا ۵» را از پایان ماه مارس عرضه خواهد کرد. درحال حاضر کاربران می‌توانند نسخه «فایرفاکس ۳ بتا ۴» را به ۴۰ زبان زنده دنیا از سایت این شرکت بارگذاری کنند.