نامه الهام به دولت درخصوص تعرفه و قاچاق گوشی

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ارسال نامه‌ای به دولت خواستار بررسی مجدد تعرفه گوشی تلفن همراه شده است و روند تولید و قاچاق گوشی در کشور را تشریح کرد. به گزارش فارس، غلامحسین الهام در نامه خود به دولت، به مباحثی چون عدم تولید انبوه گوشی تلفن همراه در داخل، قاچاق گسترده گوشی، عدم نفع دولت، سود واردات و ضرر و زیان مصرف‌کنندگان اشاره کرده است.

به گفته واردکنندگان و فعالان بازار تا زمانی که تعرفه در حد معقول یعنی ۴ تا ۱۰‌درصد اعمال نشود همچنان قاچاق سودآور خواهد بود.

دو سال پیش و بنا به دستور علیرضا طهماسبی وزیر وقت صنایع و معادن و به بهانه تولید گوشی ملی برای استفاده بازار داخلی و صادرات آن به بازارهای منطقه تعرفه واردات تلفن همراه از ۴درصد به ۵۶ افزایش یافت که به دنبال آن بازار تلفن همراه کشور شاهد نابسامانی‌های بسیاری بود.

در حالی که در آن زمان بسیاری از کارشناسان بر شکست این طرح و نابسامانی‌های پیش روی بازار تاکید کرده بودند، اما وزیر وقت با پافشاری بر تصمیم خود زمینه گسترش قاچاق در بازار را افزایش داد.

با این حال پس از دو سال از ابلاغ این تعرفه سر انجام چند ماه پیش و به دنبال عدم تولید چشمگیر تلفن همراه ملی تعرفه واردات از ۶۰‌درصد به ۲۵درصد کاهش یافت، اما باز هم بنابه اعلام واردکنندگان قانونی این تعرفه نمی‌تواند جلوی قاچاق را در بازار بگیرد.

پخش آزمایشی برنامه‌های تلویزیونی روی تلفن‌همراه

پخش برنامه‌های تلویزیونی بر روی تلفن‌همراه در شهر تهران آغاز شد.

ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاح این پروژه جدید رسانه ملی گفت: با راه‌اندازی سیستم ارسال سیگنال دیجیتال برای گیرنده‌های متحرک شهروندان تهرانی می‌توانند شبکه‌های مختلف ملی و برخی شبکه‌های فرا ملی جمهوری اسلامی ایران را بر روی گیرنده‌های متحرک در داخل خودرو یا گوشی‌های تلفن‌همراه دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر شبکه‌های تلویزیونی یک الی چهار، شبکه تهران، قرآن‌، خبر، العالم، پرس تی وی، شبکه استانی آذربایجان غربی و چهار شبکه رادیویی پیام، قرآن، جوان و رادیو ایران در تهران بر روی تلفن‌همراه قابل دریافت است.

برنامه‌های موجود بر روی فرستنده ویژه گیرنده‌های متحرک که بر روی کانال UHF-۳۱ پخش می‌شود در حال حاضر فقط توسط گوشی‌های تلفن‌همراه خاص با توانایی دریافت تصاویر دیجیتال DVB-H قابل دریافت است.

گفتنی است درصد بسیار پایینی از تلفن‌های موجود در بازار قابلیت استفاده از این سرویس را دارند.

Call center همراه اول ۶ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود

معاون بازاریابی و امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار از راه‌اندازی Call center (مرکز تماس مشتریان) اپراتور اول طی ۶ ماه آینده خبر داد.

محمد مهدی عطوفی در گفت و گو با موبنا اظهار داشت: در زمان حاضر مرکز تماس مردمی ۰۹۹۹۰ پاسخگوی تماس مشترکان مخابرات ایران است که مشترکان همراه اول نیز در صورت هرگونه شکایت و کسب اطلاعات می‌توانند با این مرکز تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه در مرکز ۰۹۹۹۰ بالغ بر ۳۰ نفر پرسنل مشغول فعالیت هستند، افزود: تا زمانی که Call center همراه اول به صورت مجزا فعال شود این مجموعه تقویت می‌شود تا پاسخگوی تماس مشترکان همراه اول نیز باشد. عطوفی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی Call center همراه اول مستلزم راه‌اندازی مرکز بیلینگ هوشمند است، یادآور شد: سیستم یکپارچه بیلینگ و Call center باید توسط شرکت صاایران به عنوان پیمانکار این پروژه اجرایی شود که به دلایلی به طول انجامیده است.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماهه اول سال ۸۷ این سیستم به صورت یکپارچه به بهره برداری برسد، یادآور شد: برای مشترکان همراه اول ۳۵ مرکز خدمات مشتریان (Call center) در نظر گرفته شده است.