مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر شهرداری تهران (سایت‌شرینگ)، از صدور و ابلاغ مجوز نصب ۲۵۰ آنتن BTS دو اپراتور اول و دوم تلفن‌همراه و تالیا خبر داد. محمدعلی عابدی در این باره اظهار داشت: در جلسات برگزار شده با اعضای هیات‌مدیره سایت‌شرینگ و بررسی‌ مشکلات فنی در زمینه آنتن‌های BTS اپراتورها، نقاط کور موجود در سطح شهر تهران از لحاظ پوشش سطح تشعشع امواج تلفن‌همراه مشخص شد.

وی با بیان این مطلب که در بررسی‌های فوق، همچنین نوع نیاز هر یک از اپراتورها و تالیا برای پوشش‌دهی و ظرفیت موبایل مشخص شد، اظهار عقیده کرد: براین اساس، اپراتور اول و دوم تلفن‌همراه به دلیل تکمیل بودن پوشش‌دهی بیشتر، نیاز به تقویت ظرفیت دارند و تالیا نیز به هر دو مورد تقویت پوشش‌دهی و ظرفیت نیازمند است.

عابدی خاطرنشان کرد: از سوی شهرداری، برای همراه اول، ایرانسل و تالیا در ۲۵۰ نقطه شهر تهران مجوز نصب آنتن‌های BTS صادر و به شهرداری‌های مناطق نیز ابلاغ شده است تا این نقاط در اسرع وقت در اختیار اپراتورها قرار گیرد.

تدوین استاندارد گوشی تلفن‌همراه

استاندارد چگونگی اندازه‌گیری تشعشعات گوشی تلفن‌همراه، با نظرخواهی از صاحب‌نظران و تولیدکنندگان مهتبر گوشی تلفن‌همراه تدوین شد.

احمدرضا کلیشادی، معاون تجهیزات IT و الکترونیک مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک، در گفت‌وگو با سیتنا، اظهار داشت: در راستای ارزیابی کیفیت و ایمنی گوشی‌های تلفن‌همراه، استانداردی که در این زمینه انتخاب شده، بین‌المللی بوده و در تمام جهان پذیرفته شده است.

وی افزود: این مقیاس، بیشتر استاندارد نحوه تست و آزمون در مورد اندازه‌گیری تشعشعات گوشی‌های تلفن‌همراه محسوب می‌شود.

کلیشادی گفت: دلیل انتخاب استانداردهای بین‌المللی در تدوین استاندارد گوشی تلفن‌همراه، پذیرش نحوه برخورد با آن به صورت یکسان در تمام دنیا است.

وی گفت: ابتدا استاندارد مورد نظر انتخاب و پس از نظرخواهی از صاحبنظران و تولیدکنندگان گوشی‌های تلفن‌همراه، تدوین شد.

کلیشادی اظهار داشت: بدین ترتیب یک استاندارد بین‌المللی در مورد چگونگی اندازه‌گیری تشعشات گوشی تلفن‌همراه تعیین شده که البته این استاندارد نیز کافی نبوده و استانداردهای دیگری باید به عنوان مکمل آن تدوین شود.

وی در پایان گفت: استانداردهای مکمل، باید سال آینده در تکمیل این استاندارد تدوین و حدود مجاز را معرفی کنند.

راه‌اندازی سرویس جدید برای آگاهی از فعال شدن گوشی در شبکه

محمد عطوفی، معاون شرکت ارتباطات سیار از راه‌اندازی سرویس جدید در پرتال شبکه‌ ارتباطات سیار تا چند روز آینده خبر داد و گفت: با آغاز به کار این سرویس کلیه‌ فروشندگان و خریداران می‌توانند در زمان خرید گوشی، شماره‌ سریال گوشی را در پورتال شرکت وارد کرده و از این که آیا گوشی در شبکه‌ ارتباطات سیار فعال شده است، آگاه شوند.