ماهی شب عید

بازار دیجیتال- این روزها بازار خرید ملزومات سفره هفت‌سین بسیار داغ است، شاید در میان این وسائل تزیینی سرسفره تنها موجودی که نیاز به مراقبت بیشتری دارد، ماهی است. به همین دلیل هم هست که سایت تخصصی ماهی آکواریوم به آدرس www.aqua-quest.ir بخشی از صفحات سایت خود را به مطالب ویژه مناسبات عید اختصاص داده است. در این قسمت نحوه نگهداری صحیح از ماهی عید، نکته‌های لازم در مورد نحوه نگهداری، توضیحاتی در مورد ماهی قرمز، نحوه تکثیر و ... دیده می‌شود.

در قسمت نحوه نگهداری از ماهی عید آمده است که اگر شما گلدفیش را در تنگ نگهداری می‌کنید و هیچ وسیله‌ای برای تامین اکسیژن از قبیل پمپ ندارید، ناچار مجبورید هر روز یا هر دو روز یک بار آب آن را عوض کنید؛ اما نه به این صورت که آب را بیرون ریخته و تنگ را زیر شیر آب پر کنید. چون آب شهری دارای مقدار زیادی گاز سمی کلر است، پس حداقل ۱۸ ساعت قبل آب را در ظرفی گذاشته تا کلر آن کاملا از بین برود و سپس ماهی را به آن منتقل کنید. برای شستن تنگ هم می‌توان از نمک و مسواک استفاده کرد نه از ریکا و اسکاچ!

از دیگر قسمت‌های این سایت مطالبی در مورد مبانی آکواریوم، بیماری ماهیان، خانواده ماهیان، سایر آبزیان، گالری تصاویر، گالری فیلم و ... اشاره کرد. هر کدام از این بخش‌ها خود نیز به زیرمجموعه‌های دیگر تقسیم می‌شوند.

اگر می‌خواهید ماهی قرمز سر سفره هفت‌سین شما بیشتر عمر کند، بهتر است مطالب ویژه این سایت را بخوانید.