شرکت ارتباطات سیار در زمان ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اعتباری اعلام کرده بود متقاضیان می‌توانند هر تعداد سیم‌کارتی که می‌خواهند بدون محدودیت ثبت‌نام و آن را دریافت کنند؛ اما ... پس از آن و با توجه به تعداد زیاد ثبت‌نام‌کنندگان اعلام شد که به هر متقاضی در اولویت اول یک سیم‌کارت داده می‌شود که این موضوع اعتراض شدید افرادی را که به نوعی سرمایه‌ خود را در این بخش وارد کرده‌ و نسبت به ثبت‌نام تعداد زیادی سیم‌کارت اقدام کرده بودند، در پی داشت.

اما رییس هیات‌مدیره‌ شرکت مخابرات ایران در این باره به ایسنا می‌گوید: بزرگ‌ترین مشکل در زمینه‌ توزیع سیم‌کارت‌های اعتباری و تاخیر در واگذاری آنها، وجود واسطه‌ها است.

وفا غفاریان می‌گوید: طبق برنامه در تلاشیم که تا پایان سال جاری به همه‌ متقاضیان این سیم‌کارت‌ها که ثبت‌نام کرده‌اند پاسخگو بوده و به کسانی که برای چند سیم‌کارت نام‌نویسی کردند، حداقل یک سیم کارت ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: تعهد ما در این زمینه واگذاری سیم‌کارت‌ها در صورت وجود امکانات بود؛ به متقاضیانی که بیش از یک سیم‌کارت ثبت‌نام کردند تا پیش از پایان سال حداقل یک سیم‌کارت داده شده و بقیه را در سال جاری ارائه خواهیم داد. به گفته‌ غفاریان اگر همه کسانی که به ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول اقدام کرده بودند فقط برای پاسخگویی به نیازشان بود، ما مشکلی در این زمینه نداشتیم و با توجه به وجود امکانات می‌توانستیم سیم‌کارت‌شان را ارائه دهیم.

توصیه‌های همراه اول به خریداران کارت شارژ

مشترکان همراه اول می‌توانند جهت سهولت دسترسی به شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری علاوه‌بر فروش حضوری از طریق اینترنت، پایانه‌های فروش (POS) و دفاتر خدمات ارتباطی (به‌صورت اینترانتی) سیم‌کارت‌های خود را شارژ کنند.

در اطلاعیه روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران آمده است: عرضه‌ شارژ از طریق اینترنت و پایانه فروش (POS) برای خرید مستقیم متقاضیان از سامانه‌های طراحی‌شده است، لذا توصیه می‌شود برای تهیه روش اینترنتی و پایانه فروش شخصا اقدام به خرید کنند. بدیهی است در صورت مراعات نکردن موارد مذکور و بروز اشکال، این شرکت هیچ‌گونه مسوولیتی را نمی‌پذیرد.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: در خرید به صورت الکترونیکی از طریق دفاتر خدمات بخش خصوصی حتما خرید در محل دفتر صورت پذیرفته و شخصا رسید را از مسوول فروش دفتر دریافت کنید. در صورت علاقه‌مندی برای امکان کنترل‌های بعدی شماره تلفن همراه اعتباری خود را جهت درج در رسید ارائه فرمایید.

در اطلاعیه همراه اول همچنین توصیه شده که پس از استفاده از رمز کارت شارژ یا برگه حاوی رمز کارت (در روش‌های مذکور) جهت جلوگیری از مشکلات آتی حتما آن را معدوم کنید؛ قیمت خرید کارت شارژ اینترنتی، الکترونیکی و یا از طریق پایانه فروش ۱۰۰ هزار و یا ۲۰۰ هزار ریال است.

انتصاب در شرکت ارتباطات سیار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی مشاور مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار را جایگزین علویان عضو سابق هیات‌مدیره ارتباطات سیار کرد.

به گزارش فارس، طی حکمی از سوی سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حمید‌رضا نیکوفر به عنوان عضو هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار منصوب شد. گفتنی است نیکوفر از دو سال گذشته تاکنون مشاور مدیر‌عامل شرکت ارتباطات سیار بوده است.