افت‌وخیز قیمت در بازار درایو

بازار دیجیتال- قیمت انواع درایو طی یک‌ماه گذشته در بازار در حدود ۲درصد کاهش یافته است. طبق اعلام فعالان بازار، افت قیمت انواع درایو در بازار به دلیل ورود مدل‌های جدید، نزدیک شدن به سال جدید و افزایش عرضه این کالا در بازار روی داده است.

غفاری، مسوول فروش یکی از نمایندگی‌های فروش درایوهای سوزوکی، در این زمینه می‌گوید: ورود مدل‌های جدید تاحدود زیادی باعث افت قیمت مدل‌های قدیمی در بازار شده است.

وی دی‌وی‌دی رایتر ۲۰X سوزوکی را از درایوهای جدید برند سوزوکی معرفی کرد که در دو نوع IDE و SATA به بازار عرضه‌ شده‌اند.

به گفته وی، درایو IDE ۲۰X که برای کامپیوترهای قدیمی کاربرد دارد با قیمت ۳۱هزار تومان و درایو ۲۰X SATA که برای استفاده در کامپیوترهای جدید مناسب است با قیمت ۳۵هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی سرعت رایت این درایو را ۲۰برابر و حجم بافر آن را دو مگابایت اعلام کرد و گفت: برخی از درایوهای پرفروش و کمیاب سوزوکی طی یک ماه اخیر با رشد قیمت مواجه شده‌اند و نمی‌توان افت قیمت را به طور کلی جریان بازار درایو اعلام کرد.

قربانعلی، کارشناس فروش سام‌سرویس نیز از افت تقریبی برخی از هارددیسک و درایوهای این برند طی یک ماه اخیر خبر داد و گفت: طی چند ماه اخیر درایو جدیدی وارد بازار نشده است و مدل‌های جدید طی سال شمسی جدید وارد بازار خواهند شد.

وی هارددیسک ۵۰۰ گیگابایتی سامسونگ را نیز از محصولات جدید سامسونگ معرفی کرد که دو تا سه روز است وارد بازار شده است.

صفی‌خانی، کارشناس فروش شرکت مادیران نیز از ثبات قیمت درایوهای این برند طی یک ماه اخیر خبر داد.