انتشار خبر عرضه سیم‌کارت‌های دائمی 120‌هزار تومانی همراه اول پس از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، بازار خرید سیم‌کارت‌های همراه اول را با بی رونقی مواجه کرده است.

با انتشار این خبر، تقاضای خرید سیم‌کارت‌های همراه اول کاهش یافته است و تمامی مشتریان تمایل به فروش سیم‌کارت‌های خود دارند.
بر اساس همین خبر قیمت خرید تمامی کدهای این اپراتور 100 تا 200‌هزار ریال کاهش یافته است ولی قیمت فروش این نوع سیم‌کارت نسبت به گذشته چندان تغییری نداشته است.
بهای فروش سیم‌کارت صفر کد‌های «۲»، «۳»، «۴»، «۵»، «۶»، «۷» و «۸» به ترتیب پنج میلیون و ۶۰۰‌هزار ریال، چهار میلیون و ۶۵۰‌هزار ریال، سه میلیون و ۷۵۰‌هزار ریال، سه میلیون و ۸۰۰‌هزار ریال، سه میلیون و ۷۰۰هزار ریال، سه میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال و سه میلیون و ۲۰۰‌هزار ریال است.
سیم‌کارت کارکرده کد «1» همراه اول به بهای پنج میلیون و 850‌هزار ریال تا شش میلیون ریال فروخته می‌شود.
در همین حال سیم‌کارت کارکرده کدهای دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت و هشت به بهای چهار میلیون و ۳۰۰‌هزار ریال، سه میلیون و ۷۵۰‌هزار ریال، سه میلیون و ۲۰۰هزار ریال، سه میلیون و ۲۵۰‌هزار ریال، سه میلیون و ۱۰۰‌هزار ریال، سه میلیون ریال و دو میلیون و ۷۰۰‌هزار ریال به فروش می‌رود.مدیر عامل شرکت مخابرات ایران چندی پیش از عرضه سیم‌کارت‌های دائمی ۱۲۰‌هزار تومانی همراه اول در سال آینده خبر داده بود.
صابر فیضی اعلام کرده بود که با خصوصی شدن شرکت مخابرات از سال آینده، متقاضیان برای خرید سیم‌کارت تنها مبلغ هزینه اشتراک را که همان 120‌هزار تومان است می‌پردازند.