برترین‌های بازار جهانی تلفن‌همراه مشخص شدند

بر‌اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی و مطالعاتی گارتنر، شمار گوشی‌های فروخته شده در سراسر دنیا طی سال ۲۰۰۷‌میلادی از ۱۵/۱‌میلیارد عدد نیز فراتر رفت و رکورد جدیدی را برجای گذاشت. به گزارش تالیانیوز، در این گزارش آمده است، طی سال گذشته سه شرکت جدید وارد فهرست ۱۰ تولیدکننده برتر تلفن‌همراه شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپل با تنها گوشی خود موسوم به iPhone اشاره کرد.

شرکت اپل پیش از این نیز موفق شده بود در بررسی‌های مرکز تحقیقاتی ZTE، نام خود را در لیست برترین تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند نیز جای دهد.

شرکت نوکیا در سال گذشته بیشترین فروش را در بازارهای جهانی داشته و توانست است ۸/۳۷‌درصد از بازار تلفن‌همراه را در دست بگیرد. پس از نوکیا به ترتیب شرکت‌های موتورولا (۳/۱۴‌درصد)، سامسونگ (۴/۱۳‌درصد)، سونی‌اریکسون (۸/۸‌درصد) وLG (۶/۸‌‌درصد) قرار گرفته‌اند. به گفته کارشناسان مرکز تحقیقاتی گارتنر، در سال ۲۰۰۷ میلادی میزان کلی فروش تلفن‌همراه در جهان ۱۶‌درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. در حالی که ۲۰۰۷ سال خوبی برای فروش گوشی در سراسر بازارهای جهانی بوده است، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۰۸‌میلادی این بازار از رونق قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار نباشد.