بازار تلفن‌همراه در احاطه دست فروشان گوشی

افزایش تقاضای گوشی تلفن‌همراه در روزهای پایانی سال باعث شده تا دست‌فروشان و دوره گردان نیز به عرضه این کالا در حاشیه خیابان‌ها بپردازند. به گفته فعالان بازار، قیمت گوشی تلفن‌همراه در پایان سال افزایش می‌یابد و به همین دلیل هم دست فروشان و دوره گردان به فروش حاشیه‌ای این کالا پرداخته‌اند.

به گزارش موبنا، در شرایط کنونی که بازار گوشی تلفن‌همراه با کاهش عرضه مواجه شده است، این کالا به بساط دست فروشان و دوره گردان خیابانی راه یافته است که ازدحام آنها مشکلاتی را برای خریداران فراهم کرده است.

یکی از فعالان بازار در این باره می‌گوید: در این روزها که به دلیل محدودیت در عرضه گوشی تلفن‌همراه قیمت این کالا افزایش چشمگیری یافته، گرایش مردم به نفع گوشی‌های کارکرده تغییر کرده است.

وی معتقد است که یکی از مشکلات ناشی از فعالیت دوره گردان و دست‌فروشان در بازار گوشی موبایل، افزایش خریدو فروش گوشی‌های سرقتی و گوشی‌های دست دوم بازسازی شده است که هیچ‌گونه گارانتی یا خدمات پس از فروشی هم ندارند.

کارشناسان معتقدند، گوشی‌های دست دومی که در حاشیه خیابان جمهوری و با قیمتی کمتر از نرخ بازار به فروش می‌رسند، فاقد گارانتی معتبر هستند و سلامت آنها نیز جای تردید دارد؛ زیرا امکان تست واقعی گوشی وجود ندارد و خریدار امکان مرجوع کردن گوشی معیوب را نیز ندارد. با توجه به تعرفه ۲۵‌درصدی واردات گوشی تلفن‌همراه و کاهش فعالیت شرکت‌های قانونی، گسترش فعالیت دست فروشان و عرضه‌کنندگان غیر رسمی در روز‌های پایانی سال قابل پیش‌بینی بود.