مایکروسافت تایید کرد که دیگر برای کنسول بازی ویدیوی ایکس باکس ۳۶۰ خود درایو HD DVD نمی‌سازد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، اعلام این خبر که مورد انتظار بود به‌دنبال رها کردن حمایت از فرمت دیسک DVD نسل جدید HD DVD از سوی توشیبا، خالق آن و استودیوهای فیلمسازی بزرگ هالیوود و فروشگاه‌های آمریکایی صورت گرفت.

توشیبا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه تصمیم اخیر توشیبا، استودیوهای هالیوود و فروشگاه‌های آمریکایی مایکروسافت قصد دارند از حمایت HD DVD کناره‌گیری کنند و ایکس باکس دیگر درایوهای پخش این دیسک برای ایکس باکس ۳۶۰ را نخواهد ساخت، اما همچنان به فراهم کردن محصولات استاندارد و پشتیبانی از تمامی HD DVD پلیرهای ایکس باکس ۳۶۰ ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش توشیبا هفته گذشته به شکست خود در جنگ فرمت‌های DVD نسل جدید در برابر سونی که حامی دیسک Blu-ray است اذعان و اعلام کرد: فروش دستگاه‌های پخش HD DVD را تا پایان ماه مارس متوقف خواهد کرد و به این ترتیب راه برای فرمت Blu-ray به منظور تبدیل شدن به استاندارد صنعتی همواره می‌شود.

سونی درایو پخش Blu-ray را در کنسول بازی پلی استیشن ۳ خود که رقیب ایکس باکس ۳۶۰ به شمار می‌رود قرار داده است، اما مایکروسافت مشخص نکرده، چه زمانی به فرمت Blu-ray روی می‌آورد.