نشست خبری و اطلاع‌رسانی گروه آواژنگ، با حضور مدیران عامل گروه، و مدیران شرکت گیگابایت برگزار شد. صرفه‌جویی در هزینه‌‌های مصرفی برق با خرید مادربرد‌‌های جدید گیگابایت از موضوعاتی بود که در ابتدای این نشست سینا دادرس عضو اداره بازاریابی و روابط عمومی گروه آواژنگ به تشریح آن پرداخت.

بــــه گفته وی، شـــرکت GIGABYTE UNITED INC، یکی از تولید کنندگان در طراحی و ساخت مادربوردها و کارت‌های گرافیکی، اعلام کرده است قصد دارد تا با تولید مادربردها و کارت‌های گرافیکی که مصرف توان کمتری داشته و به همین دلیل جزو تولیدات سبز (یا سازگار با محیط زیست) محسوب می‌شوند به جمع تولیدکنندگانی بپیوندد که چنین محصولاتی را در سال ۲۰۰۸ تولید خواهند کرد. GIGABYTE امیدوار است که این روند در مورد آخرین ابتکار تکنولوژیکی این شرکت برای ساخت قطعاتی که با ۲۰درصد مصرف توان کمتر سازگاری بیشتری با طبیعت داشته و محصولاتی سبز به شمار می‌روند نیز ادامه یابد.

GIGABYTE تصمیم گرفته است تا تمامی مادربوردهای تولیدی خود را در سال ۲۰۰۸ با استفاده از تکنولوژی‌های کاهش مصرف توان عرضه کند. آنچنان که بیش از پیش در این زمینه جلب توجه می‌کند کشیده شدن دامنه فعالیت انجمن‌های طرفدار محیط زیست و اصولا تفکر حفاظت از محیط زیست به بخش فن‌آوری اطلاعات است. اما هنوز یک مشکل عمده حل نشده باقی مانده و آن مشکل، بهره‌وری اندک و مصرف توان بالا است. دادرس در رابطه با تکنولوژی جدید گیگابایت گفت: قطعات الکتریکی و الکترونیکی توان را به صورت حرارت تلف می‌کنند و سخت‌افزارهای کامپیوتری از داغ‌ترین انواع قطعات الکترونیکی به شمار می‌روند. تولید این میزان حرارت نشان دهنده تلف شدن بخش زیادی از توان مصرفی است.

به گفته وی، مادربردها به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین اجزای سیستم شناخته می‌شوند. در حقیقت به دلیل اینکه وظیفه مدیریت و کنترل تمامی بخش‌های سیستم بر عهده مادربرد است، معمولا این قطعه زیر بار کاری سنگین قرار داشته و توان زیادی را به مصرف می‌رساند. تکنولوژی Dynamic Energy Saver یا بهینه ساز پویای مصرف انرژی تکنولوژی است که برای جلوگیری از تلفات توان توسط شرکت GIGABYTE معرفی شده است. این تکنولوژی بخش‌هایی از مادربورد را که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند به شکلی کاملا پویا خاموش می‌کند تا مصرف توان تا حد امکان کاهش یابد. از دیگر خصوصیات این سیستم، امکان دسترسی و تنظیم عملکردها از طریق نرم‌افزاری است که در محیط سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شود.

کاربران با استفاده از این نرم افزار قادر خواهند بود تا تمامی عملکردها را کنترل کرده یا حتی سطح توان را به صورت دستی تنظیم کنند.

در حال حاضر گیگابایت در تعداد زیادی از مادربوردهای جدید خود که از چیپ‌ست‌های P۳۵ و X۳۸ بهره می‌برند از این تکنولوژی استفاده کرده است.