تذکر به وزیر ارتباطات در مورد ضریب نفوذ پایین اینترنت

رییس کمیته مخابرات مجلس در زمینه ضریب نفوذ اینترنت گفت: وزارت ارتباطات هنوز نتوانسته به برنامه‌ریزی‌های قبلی و برنامه پنج ساله چهارم در این زمینه دست یابد به همین دلیل تذکراتی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داده شده است. رمضانعلی صادق‌زاده در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب افزود: با وجود اینکه در مورد ضریب نفود اینترنت تذکراتی بوسیله نمایندگان مجلس هفتم به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات داده شده است، اما ادامه بررسی‌ها به مجلس هشتم واگذار می‌شود. وی با اشاره به ادغام شوراهای حوزه فناوری اطلاعات گفت: از آذر سال جاری تاکنون بحث ادغام شوراها در برخی از حوزه‌ها مطرح شده است. شوراهای حوزه فناوری اطلاعات شامل شورای‌عالی انفورماتیک، شورای‌عالی فناوری اطلاعات، شورای‌عالی اطلاع‌رسانی و شورای امنیت فضای تبادل اطلاعات نیز بر این اساس در شورای‌عالی آموزش، پژوهش و فناوری ادغام می‌شوند.

وی گفت: درست است که برخی از شوراها مانند شورای‌عالی فناوری اطلاعات مصوب مجلس بوده و دولت بدون اجازه مجلس نمی توانست آن را با شورای دیگر ادغام و منحل کند اما از آن زمان تاکنون بحث‌های مختلفی با دولت و کارشناسان این حوزه داشته‌ایم و بالطبع برخی موافق و برخی مخالف بودند ولی با بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم که ادغام شوراها بنا به دلایلی ایده خوبی خواهد بود.

صادق‌زاده اظهار داشت: لایحه ادغام شوراهای فناوری اطلاعات در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و بعد از مطالعات بسیار این نتیجه حاصل شد که با ادغام شوراها از برخی موازی‌کاری‌ها، اتلاف انرژی و هزینه‌ها جلوگیری خواهد شد.