هشدار برای رانندگان بریتانیایی!

پلیس بریتانیا قصد دارد جریمه سختی برای رانندگان متخلفی که حین رانندگی از تلفن‌همراه استفاده می‌کنند، اجرا کند. به گزارش تالیانیوز، پس از بررسی‌های مختلف و نظرسنجی از مسوولان و مردم، پلیس بریتانیا اعلام کرده‌ است که به کارگیری تلفن‌همراه حین رانندگی تخلف محسوب می‌شود و رانندگان متخلف به دو سال حبس محکوم می‌شوند.

پلیس‌راه این کشور نیز قرار است در اجرای این طرح با ماموران دولتی و حکومتی همکاری کند. بررسی‌ها یک انستیتوی بریتانیایی نشان می‌دهد که استفاده از تلفن‌همراه در هنگام رانندگی می‌تواند از حالت شرب خمر و مستی برای رانندگان خطرناک‌تر باشد.

تحقیقاتی که این موسسه روی تعداد زیادی از رانندگان انجام داده است، نشان می‌دهد که استفاده از تلفن‌همراه در حین رانندگی می‌تواند عکس‌العمل راننده نسبت به خطرات را تا بیش از ۳۰درصد نسبت به زمانی که راننده در حالت مستی به سر می‌برد، کندتر کند. کارشناسان معتقدند که استفاده از هندزفری به جای گوشی می‌تواند تا حدی تسلط راننده را بر اتومبیل بیشتر کند. این در حالی است که از فعالیت مغزی راننده مانند هنگامی که از گوشی استفاده می‌کند کاسته نمی‌شود و خطر تصادفات رانندگان در این وضعیت نیز بسیار زیاد است.