ارائه چهار سرویس الکترونیکی به صورت برخط (online) از طریق پرتال ملی ایران آغاز شد. به گزارش ایسنا، علی‌اصغر انصاری، مدیر کل دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این مطلب، اظهار کرد: این سرویس‌ها با همکاری وزارت ارتباطات، آموزش و پرورش، شرکت پست و سازمان بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود. وی افزود: ارائه سرویس‌های الکترونیکی روی پرتال ملی ایران در راستای اهداف کلان ستاد تبصره ۱۳، نظیر کاهش و بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش ترافیک، صورت می‌گیرد. انصاری در خصوص سرویس‌های برخط راه‌اندازی شده گفت: کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت سرویس‌های الکترونیکی پرتال ملی ایران و ارائه شماره تلفن، کد پستی محل سکونت خود را دریافت کنند. وی تصریح کرد: دریافت اطلاعات بانک‌های دولتی و مدارس موجود در محدوده سکونت با ارائه شماره تلفن و یا پنج رقم ابتدایی کد پستی، از دیگر سرویس‌هایی است که به صورت برخط به کاربران ارائه می‌شود.

مدیر کل دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات، خاطر نشان کرد: آخرین شاخص‌های اصلی بازار بورس، یکی دیگر از سرویس‌هایی است که در راستای ایجاد دولت الکترونیکی، ارائه آن، همزمان با دهه فجر جاری آغاز شده است.

وی تاکید کرد: کاربران رایانه‌ای می‌توانند این سرویس‌ها را از طریق آدرس اینترنتی eservice.iran.ir دریافت کنند. وی ادامه داد: استفاده از آخرین فناوری‌ها و استانداردهای متداول موجود در دنیا برای ارائه سرویس‌های دولت الکترونیکی، از جمله ویژگی‌های خدمات بر خط ارائه شده روی پرتال ملی ایران است. انصاری، اظهار کرد: سازمان هواشناسی و سامانه کارت هوشمند سوخت نیز از دیگر نهادهایی هستند که مذاکرات و توافقات اولیه با مسوولان آنها به منظور ارائه خدمات الکترونیکی از طریق پرتال ملی ایران، انجام شده است.

مدیر کل دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات در خصوص دیگر سرویس‌های قابل ارائه در پرتال ملی ایران نیز گفت: پیش از این، سرویس پیام‌رسان این سایت با داشتن تمامی امکانات انتقال متن، تصویر و صدا، راه‌اندازی شد که به واسطه لحاظ شدن ویژگی‌های امنیتی در آن، به صورت گسترده‌ای مورد استقبال نهادهای مختلف قرار گرفت.