درایو BLU-RAY جدید ایسوس

بازار دیجیتال- اگر در جست‌و جوی یک درایو DVD هستید که قابلیت ذخیره‌سازی حجم بالای اطلاعات را داشته و بازار پخش فیلم‌های سینمایی را با بهترین رزولوشن انجام دهد، شرکت Asus یک محصول جدید برایتان به بازار معرفی کرده است. مدل‌BC-۱۲۰۵PT یک درایوBLU-RAY از نوع BD-ROM/DVD+-R/RW/CD-RW است که قابلیت خواندن و نوشتن دیتا با سرعت‌های (۴X،۴X DVD+/-RCDL ۱۲XDVD+/-Write و۵XDVD-RAM را دارد.

این درایو همچنین قادر است حجم بالای اطلاعات را ذخیره کند و با استفاده از یک واسط SATA امکان تبادل اطلاعات را به میزان ۵برابر سریع‌تر از استانداردهای DMA۳۳ فراهم سازد.

BC-۱۲۰۵PT همچنین با پشتیبانی از فن‌آوری BLU-RAY به کاربران امکان می‌دهد از دیسک‌های BLU-RAY برای ذخیره‌سازی حجم بالای اطلاعات استفاده کنند. کاربران با استفاده از این درایو می‌توانند تا ۲۳ساعت فیلم را با استاندارد معمول تلویزیون یا ۶ساعت تصاویر HD را روی دیسک مشاهده کنند.

همچنین فن‌آوری BLU-RAY به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از روشی اقتصادی، از دیدن جدیدترین فیلم‌های سینمایی با کیفیت HD روی پیشرفته‌ترین تلویزیون‌ها نهایت لذت را ببرند.

فن‌آوری smart laser driver به کار رفته در این درایو نیز با به‌کارگیری مدار strategy درون درایو لیزری و داخل واحد پردازش نوری (opu) در صورت بروز هر نوع ناهماهنگی بین سیگنال کلاک و دیتا، خطای مدار را اصلاح کرده و اجازه نمی‌دهد این اشکال روی کیفیت ضبط تاثیر گذارد.

طبق اعلام رزاقی‌پور، کارشناس فروش شرکت ویستا پخش رایانه، این درایو طی روزهای آینده وارد بازار شده و قیمت آن اعلام می‌شود.