گردهمایی سردمداران صنعت تلفن همراه در بارسلونا

مشهورترین نام‌ها در عرصه مخابرات، اینترنت و رسانه برای شرکت در کنگره جهانی تلفن همراه که یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت تلفن همراه به شمار می‌آید، از روز گذشته در بارسلونای اسپانیا گردهم آمدند. به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس دیلی، بحث‌ها و گفت‌وگوها در کنگره امسال مانند سال‌ها پیش احتمالا بر روی چگونگی ترغیب کاربران در کشورهای توسعه یافته برای استفاده از تلفن‌هایشان بیش از برقراری یک تماس ساده، متمرکز خواهد بود.

اپراتورها با رقابت و اقدامات تنظیمی که هزینه تماس‌ها را در بسیاری از کشورها کاهش می‌دهند، به‌طور فزاینده‌ای مشتاقند مشتریانشان از تلفن‌های همراه برای خدمات اینترنت، بازی، دریافت موسیقی و تماشای تلویزیون نیز استفاده کنند.

در نتیجه این کنگره تولیدکنندگان محتوا مانند شبکه خبری بی‌بی‌سی، رهبران اینترنت مانند گوگل و فیس‌بوک و همچنین اپراتورهای شبکه مانند وودافون و چاینا موبایل را گرد هم می‌آورد.

شرکت‌های سازنده گوشی‌های تلفن‌همراه مانند نوکیا، سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و سونی اریکسون نیز در این نمایشگاه آخرین محصولات خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت.

استفاده روزافزون از تلفن همراه در کشورهای نوظهور و در حال توسعه، موجب شده است توجه تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه و شرکت‌ها و اپراتورهای اینترنت به سوی بازار این کشورها جلب شود.

از آنجا که تقریبا بازار تلفن همراه در کشورهای توسعه یافته اشباع شده است، تولیدکنندگان اصلی این صنعت توجه خود را به بازارهای مساعد کشورهای نوظهور معطوف می‌کنند.

ساخت تلفن‌های همراه ارزان و هدف قرار دادن مشتریان با بودجه کمتر، اولویت‌های نمایشگاه بارسلونا در سال ۲۰۰۷بود.

تولیدکنندگان محتوا و سرگرمی همچنین دریافته‌اند که تلفن همراه بیش از رایانه، مهمترین ابزار فناوری در دست مردم کشورهای فقیر است.