تعداد ‌١٨‌میلیون نفر از کل ‌٣٣‌میلیون و ‌٥١٠هزار کاربر اینترنت در خاورمیانه را کاربران ایران تشکیل می‌دهند که این رتبه اول استفاده از اینترنت در خاورمیانه را به ایران اختصاص داده است.

علی‌اکبر کرم‌بیگی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت فن‌آوری اطلاعات، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، با استناد به سایت آمار جهانی اینترنت (Internet world stats) اظهار کرد: کشورهای ایران با ‌١٨‌میلیون نفر و ضریب نفوذ ‌٢٧درصد، عربستان با چهار‌میلیون و ‌٧٠٠هزار نفر و ضریب نفوذ ‌١٤درصد، رژیم صهیونیستی با سه‌میلیون و ‌٧٠٠هزار نفر و ضریب نفوذ ‌١١درصد، امارات متحده عربی با یک‌میلیون و ‌٧٠٠هزار نفر و ضریب نفوذ ‌١/٥درصد و سوریه با یک‌میلیون و ‌٥٠٠هزار نفر و ضریب نفوذ ‌٥/٤درصد پنج کشور اول رده‌بندی استفاده کاربران از اینترنت هستند.

وی ادامه داد: در این سایت کشورهای کره جنوبی (‌٢/٧٠‌درصد)، هنگ‌کنگ (‌٩/٦٩‌درصد)، ژاپن (‌٧/٦٨‌درصد)، تایوان (‌٤/٦٧‌درصد) و مالزی (‌٦٠‌درصد) بیشترین ضریب نفوذ اینترنت در سطح آسیا را دارا هستند.

کرم‌بیگی افزود: طبق آمار سایت آمار جهانی اینترنت، متوسط ضریب نفوذ اینترنت در آسیا ‌١٢‌درصد و در دنیا ‌١٩‌درصد است که ایران با ضریب نفوذ ‌٢٧‌درصدی از متوسط جهانی بالاتر است.

او جمعیت کاربران اینترنت در کل دنیا را طبق آمار این سایت یک‌میلیارد و ‌٢٦٢‌میلیون نفر خواند. وی افزود: از این تعداد ‌٣٤٣‌میلیون و ‌٧٨٧هزار کاربر در اروپا، ‌٣٥٩‌میلیون و ‌٥٥٣هزار و ‌٤٥٩ کاربر در قاره آمریکا، ‌٤٦١‌میلیون و ‌٧٠٠هزار کاربر در آسیا و ‌٤٤‌میلیون و ‌٢٣٤هزار کاربر در آفریقا از اینترنت استفاده می‌کنند.