آغازفعالیت سایت‌های شبکه‌ اجتماعی و بازی نوکیا

نوکیا به دنبال کاهش قیمت گوشی‌های تلفن همراه و تلاش برای جبران آن از طریق توسعه‌ سرویس‌های اینترنت تلفن همراه، عرضه سرویس بازیN-Gage و سایت اشتراک رسانه‌ایShare on ovi خود را آغاز کرد. نوکیا که ‌٤٠‌درصد از تمامی گوشی‌های تلفن همراه فروخته شده در فصل چهارم سال ‌٢٠٠٧ را به خود اختصاص داد، اولین سازنده گوشی تلفن همراه محسوب می‌شود که وارد فعالیت در فضای محتوا می‌شوند.

میلیون‌ها کاربر تلفن همراه از زمان راه‌اندازی فروشگاه موسیقی نوکیا و سایت اشتراک فایل Mosh این شرکت در سال گذشته‌ میلادی از این سایت‌ها، آهنگ، کلیپ‌های ویدیویی، برنامه یا سند دانلود کرده‌اند. نوکیا عرضه سرویس بازیN-Gage خود را به علت تاخیر در آزمایش نرم‌افزاری دو بار در سال ‌٢٠٠٧ به تاخیر انداخت. نوکیا اکنون این سرویس را برای صاحبان تلفن چند رسانه‌ای N۸۱ خود در سراسر جهان گشوده و قبل از آغاز عرضه آن به مخاطبان گسترده‌تر خواهان نظر آنها شده است. سایت شبکه‌ اجتماعی Share Ovi که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدیوها را به اشتراک بگذارند بر پایه‌ فناوری شرکت آمریکایی Twango ساخته شده و در سال گذشته‌ میلادی توسط نوکیاخریداری شد.

بر اساس پیش‌بینی یک موسسه تحقیقاتی درآمد سایت‌های شبکه اجتماعی موبایل از ‌٥/١ میلیارد دلار در سال ‌٢٠٠٦ به ‌٢٩میلیارد دلار در سال ‌٢٠١٢ رشد خواهد کرد.