به شکرانه‌ پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در ایام‌ا... دهه‌ مبارکه فجر واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به صورت گسترده انجام می‌شود. محمد سلیمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با هماهنگی شرکت ارتباطات سیار مقرر شد به عنوان برنامه‌ ویژه‌ دهه فجر، سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به صورت فوق‌العاده توزیع شود.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: توزیع فوق‌العاده‌ سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول در ۲۵ استان کشور که امکان واگذاری گسترده سیم‌کارت فراهم است انجام می‌شود.

این درحالی است که افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد تاکید کرده بود که طی هفته‌های گذشته و در حالی که شرکت ارتباطات سیار از توزیع سیم‌کارت اعتباری در تهران خودداری کرده بود اما در روزهای مختلف شاهد تزریق سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول از کانال‌های غیر رسمی به بازار بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در حالی که نزدیک به چهار ماه است ارائه سیم‌کارت‌های اعتباری در تهران به تعویق افتاده است اما درست در زمانی که این نوع از سیم‌کارت‌ها با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شوند حجم انبوهی از سیم‌کارت‌های صفر وارد بازار شده که سودجویی برخی افراد را به دنبال داشته است که معلوم نیست این سیم‌کارت‌ها را از کجا به‌دست آورده‌اند!

۵۵میلیارد تومان مجموع بدهی مشترکان تلفن همراه در فارس

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: به علت پرداخت نکردن به موقع قبوض همراه توسط برخی مردم فهیم فارس، مخابرات استان فارس ۵۵میلیارد تومان طلبکاری دارد.

به گزارش ایرنا، چنگیز امیری، در نشست مطبوعاتی باخبرنگاران افزود: برخی مشترکان تلفن همراه در استان فارس قبض‌های خود را به موقع پرداخت نکردند و این مساله ‌موجب شد که رتبه و نمره شرکت مخابرات فارس در ارزیابی‌ها در سطح کشور تنزل پیدا کند.

وی اضافه ‌کرد: در بخش توسعه‌ مخابراتی در کشور رتبه نخست را کسب کردیم اما چون لاوصولی بالا بود، نمره من پایین آمد و بقیه مسائل نیز تحت‌شعاع قرار گرفت و نگذاشت اول بشویم.

امیری بیان کرد: تمام شاخص‌ها از جمله توسعه، وصول، نگهداری و ... موجب رتبه بندی شرکت‌های مخابرات استان‌ها در کشور و امتیازدهی به آنها می‌شود.

تشکیل کمیته کاهش تعرفه پیامک تکذیب شد

شرکت مادرتخصصی مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار تشکیل کمیته کاهش تعرفه پیامک «همراه اول» را تکذیب کردند.

طی چند روزگذشته اخباری مبنی بر تشکیل کمیته‌ای متشکل از سازمان تنظیم مقررات، شرکت ارتباطات سیار و شرکت مخابرات ایران منتشر شد. این در حالی است که اخیرا نیز وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از منتفی شدن کاهش تعرفه پیامک تلفن‌همراه خبرداده‌بود.

خبرها حکایت از این داشت که این کمیته در حال بررسی کاهش تعرفه پیامک اپراتور اول است و قرار است نتایج کارشناسانه این بررسی به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه شود.

«عباسعلی ابوالفضلی» سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات سیار به ایرنا گفت: تاکنون کمیته‌ای مبنی بر کاهش تعرفه پیامک «همراه اول» تشکیل نشده‌است.

«داوود زارعیان»؛ مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نیز ضمن تکذیب تشکیل کمیته مشترک یاد شده برای پیامک، گفت: کمیته‌ای تشکیل نشده که نتایج کارشناسانه بررسی‌اش به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه شود.

وی گفت: هم‌اکنون واحدهایی در مجموعه وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برای تغییر نظام تعرفه‌ای تشکیل شده، اما تغییری در کوتاه‌مدت در تعرفه‌ها انجام نمی‌شود.

پروانه شرکت مخابرات ایران در اسفند صادر می‌شود

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از صدور پروانه‌ شرکت مخابرات ایران در اسفندماه خبر داد.

محمود خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه‌ بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که یکشنبه‌ آینده برگزار می‌شود، موضوع پروانه‌ شرکت مخابرات ایران در دستور کار است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که پروانه شرکت مخابرات ایران تا به حال دو بار در جلسات کمیسیون تنظیم مقررات مطرح شده، اظهار کرد: در این جلسه موارد و کلیات مرتبط با این موضوع جمع‌بندی شده و این پروانه پس از اعمال نظر اعضای کمیسیون و انجام اصلاحات لازم صادر می‌شود.