به‌دنبال آسیب دیدن دو کابل زیردریایی در دریای مدیترانه، دسترسی به اینترنت در برخی از کشورهای خاورمیانه و هند قطع شد. به گزارش «ایسنا»، بیش از ۷۰درصد از شبکه اینترنت در مصر و ۶۰درصد در هند از روز چهارشنبه قطع شده ‌است.

وزیر مخابرات مصر از کاربران اینترنتی این کشور درخواست کرد که دانلود فیلم و MP۳ را متوقف کرده و اولویت را به فعالیت‌های اقتصادی بدهند.

سرویس اینترنتی در دبی واقع در امارات متحده عربی که خود را قطب تجاری و توریستی خاورمیانه می‌داند نیز قطع شده و هر دو ISP این کشور اعلام کرده‌اند سرویس تلفن بین‌المللی نیز دچار مشکل شده است.

براساس این گزارش کویت دچار قطعی کامل اینترنت نشد اما سرویس اینترنت در روز سه‌شنبه و چهار شنبه مختل بود؛ در عربستان سعودی برخی از کاربران اظهار کردند که اینترنت خوب کار می‌کند اما برخی دیگر از کندی یا قطع کامل آن خبر دادند. کارشناسان اظهار کرده‌اند که تعمیر کابل‌های آسیب دیده و برقراری مجدد اتصال اینترنتی کامل ممکن است یک هفته به طول انجامد و مهندسان در کشورهای متعددی در تلاشند ارتباط اینترنتی را از طریق ماهواره یا کابل‌های دیگر برقرار سازند.

بزرگ‌ترین تاثیر قطع اینترنت در این منطقه بر دیگر نقاط جهان ممکن است مربوط به قطعی اینترنت در سراسر هند باشد زیرا بسیاری از شرکت‌های آمریکایی برخی از سرویس‌های خود را به شرکت‌های هندی برون سپاری کرده‌اند. قطعی اینترنت از روز چهارشنبه آغاز شده و به گفته منابع آگاه لنگر یک کشتی عامل قطع کابل‌های زیردریایی بوده و شرایط سخت آب و هوایی و دریایی مانع رسیدن کشتی تعمیر کننده به محل قطع کابل‌ها است و حتی اگر کشتی تعمیر کننده نیز به محل برسد تعمیر کابل یک هفته طول می‌کشد.