خبرهای ضدو نقیض بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- در حالی که برخی از فروشندگان لپ‌تاپ در مراکز خرید و فروش این کالا از کاهش میزان عرضه انواع لپ‌تاپ از مجاری قانونی به بازار خبر می‌دهند، اکثر نمایندگی‌های فروش این کالا و گروه دیگری از فروشندگان از عدم صحت این ادعا خبر می‌دهند و معتقدند، واردات لپ‌تاپ بدون کوچک‌ترین مشکلی از طریق گمرک جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد و تغییری در میزان عرضه این کالا به بازار رخ نداده است.

مسوول فروش شرکت فن‌آوران پایتخت، یکی از فروشگاه‌های مرکز خرید پایتخت در این زمینه می‌گوید: در حال حاضر اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار به صورت قاچاق وارد بازار شده‌اند و علت این امر عدم ترخیص لپ‌تاپ از گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته وی، مشکل ترخیص لپ‌تاپ‌ها از گمرک جمهوری اسلامی هنوز حل نشده است و برخی واردکنندگان در زمینه ترخیص محموله‌های خود همچنان با گمرک دچار مشکل هستند.

طبق اعلام مقدم، کارشناس فروش ارتاک، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Toshiba، DeLL و Fujitsu siemens نیز افزایش نرخ هزینه‌های گمرکی باعث شده است تا برخی واردکنندگان از ترخیص لپ‌تاپ‌های خود خودداری کنند.

این در حالی است که سایر فروشندگان و نمایندگی‌های فروش این گفته‌ها را تکذیب کرده و معتقدند نه تنها در میزان واردات لپ‌تاپ به بازار تغییری ایجاد نشده است؛ بلکه قیمت‌ها نیز ثابت بوده و تغییری نکرده است.