معاون فنی گمرک با بیان این که هم اکنون تعرفه ۲۵‌درصدی واردات تلفن همراه اعمال می‌شود، از احتمال تجدیدنظر این تعرفه در سال آینده خبر داد. محمدرضا نادری در گفت‌وگو با «برنا» در رابطه با احتمال کاهش تعرفه واردات تلفن همراه در سال ۸۷ گفت: با توجه به جدید بودن مصوبه تعرفه ۲۵‌درصدی واردات تلفن همراه، بعید می‌دانم در آینده‌ای نزدیک این تعرفه کاهش یابد.

وی از احتمال تجدیدنظر در تعرفه واردات تلفن همراه در سال آینده خبرداد و افزود: قطعا تعرفه واردات تلفن همراه روند کاهشی خواهد داشت و احتمال این که سال آینده این نرخ افزایش یابد، بعید است. معاون فنی گمرک گفت: هم اکنون تعرفه واردات ۲۵‌درصدی تلفن همراه در کشور اعمال می‌شود.نادری با اشاره به کاهش تعرفه واردات خودرو از۹۰ به ۷۵‌درصد در بودجه ۸۷ گفت: اجرای این تعرفه منجر به ایجاد بازار رقابتی در کشور می‌شود؛ از طرفی این کار در راستای برنامه های وزارت بازرگانی برای الحاق به سازمان تجارت جهانی

است. معاون فنی گمرک، نرخ موثر تعرفه را مجموع ارزش کالاهای وارداتی و مجموع حقوق ورودی دریافتی عنوان کرد و گفت: با در نظر گرفتن برخی معافیت‌ها آنچه وصول می‌شود، نرخ تعرفه موثر است. نادری گفت: البته نرخ تعرفه موثر رقم معتدلی است؛ اما نسبت به سایر کشورها رقم بالایی نیست.