روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: براساس آمار به دست آمده، هر مشترک تلفن همراه اپراتور اول، ماهانه بیش از ۸۹ پیام کوتاه، رد و بدل می‌کند. طبق نظرسنجی صورت گرفته توسط این روابط‌عمومی، ۶۸‌درصد پاسخگویان، به طور متوسط در طول روز، یک تا ۱۰ پیام کوتاه (SMS) ارسال و دریافت می‌کنند. این در حالی است که ۵۱‌درصد استفاده‌کنندگان از سرویس پیامک را زنان و ۴۹‌درصد را مردان شامل می‌شوند.

به این ترتیب طبق آمار به دست آمده، زنان بیشتر از مردان در ایران پیام کوتاه ارسال و دریافت می‌کنند. اما از سویی حداکثر پیام رد و بدل شده در طول یک روز توسط زنان تنها تا ۲۰ پیام است، در حالی که مردان که کمتر از زنان ارسال کننده پیام کوتاه هستند، تعداد پیام بیشتری (بیش از ۵۰ پیام) را در طول روز، رد و بدل می‌کنند.

همچنین، بر طبق این نظرسنجی، هدف بیش از ۴۳‌درصد از استفاده‌کنندگان از سرویس پیام کوتاه، پیام‌رسانی فردی یا شخصی می‌باشد. این در حالی است که ۱۵‌درصد از پاسخگویان اعلام کردند که از این سرویس برای ارسال مطالب سرگرمی و تفریحی استفاده می‌کنند.

گفتنی است، در این میان تنها یک‌درصد از پاسخگویان هدف خود را از ارسال پیام کوتاه، مضامین تبلیغاتی اعلام کرده‌اند.

نکته جالب در این گزارش آن است که به تعداد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی و زمان و مکان آن اشاره نشده است.

طی سال‌جاری ۳۰۰‌هزار سیم‌کارت تعویض شده است

به گفته‌ مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت ارتباطات سیار، میزان سیم کارت‌های تعویض شده از ‌٠٥/٢‌درصد در ‌٩ماه‌ اول سال ‌٨٥ به ‌٩٣/١‌درصد در ‌٩ ماه سال ‌٨٦ رسیده است.

محمد آبایی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آمار سیم‌کارت‌های تعویض شده برای مشترکان همراه اول در سال جاری اظهار کرد:‌ بر اساس اطلاعات گرفته شده از اداره کل رایانه و محاسبات، آمار مشترکان این شرکت تا پایان آذرماه ‌٨٥، تعداد ‌١٢میلیون و ‌٤٥٢هزار و ‌٤٠٧ نفر بود و سیم‌کارت‌های تعویض شده از تاریخ ‌١/١/٨٥ تا این تاریخ ‌٢٥٦هزار و ‌٣٣٥عدد بوده که درصد آن ‌٠٥/٢ می‌شود.

وی افزود: آمار مشترکان این شرکت تا پایان آذرماه ‌٨٦، ‌١٦میلیون و ‌٢١٢هزار و ‌٣٩٧ نفر بود و سیم کارت‌های تعویض شده از تاریخ ‌١/١/٨٦ تا این تاریخ ‌٣١٣هزار و ‌٢٥٦عدد که درصد آن ‌٩٣/١ است.

آبایی با بیان این که در سال‌جاری آمار سیم‌کارت‌های تعویض شده از سال گذشته کمتر است، گفت:‌ سیم‌کارت‌های تعویض شده شامل مفقودی و سوخته است که اگر آمار سیم‌کارت سوخته در نظر گرفته شود بر اساس استانداردهای موجود جهانی در استاندارد GSM تا سه‌درصد قابل قبول است که آمارهای موجود این شرکت پایین‌تر از حد استاندارد است.

آغاز واگذاری مرحله ششم سیم‌کارت‌های « همراه اول»

مرحله ششم واگذاری سیم‌کارت‌های ثبت نامی همراه اول سال‌جاری، شامل بیش از ۴۲۵هزار سیم‌کارت، در هفته‌ جاری آغاز می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی و بین‌الملل شرکت ارتباطات سیار ایران، تعداد ۴۰۰هزار و ۶۹۵ عدد سیم‌کارت مربوط به ثبت‌نام‌کنندگان سیم‌کارت‌های اعتباری (اعم از حضوری و اینترنتی) در ۲۱استان تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، مرکزی، اصفهان، قم، چهارمحال‌وبختیاری، مازندران، یزد، قزوین، همدان، بوشهر، زنجان، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، سمنان، گلستان، آذربایجان غربی و ایلام،‌ آماده توزیع است و در تاریخ‌هایی که شرکت‌های مخابرات استان‌های مذکور اعلام می‌کنند، تحویل متقاضیان می‌شود. در این اطلاعیه آمده است: تعداد ۲۵هزار و ۳۰۱ عدد سیم‌کارت متقاضیانی که تا تاریخ ۱۴/۱۰/۸۶ برای سیم‌کارت‌های دائمی (اعم از حضوری و اینترنتی) ثبت‌نام کرده‌اند، در سراسر کشور به جز پنج استان سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نیز آماده توزیع است و در تاریخ‌هایی که شرکت‌های مخابرات استانی اعلام می‌کنند، تحویل متقاضیان می‌شود.