بر اساس یک گزارش با وجود شمار وسیعی از امکانات که در تلفن‌های همراه امروزی به‌کار رفته‌اند بیش از نیمی از مشترکان بریتانیایی (۶۰‌درصد) همچنان برای مکالمه و ارسال پیام کوتاه از این وسیله استفاده می‌کنند. بر اساس یک مطالعه‌، دوربین تلفن‌همراه انتخاب برتر در میان یک‌سوم از پاسخ‌دهندگانی است که از سایر امکانات تلفن‌همراه خود استفاده می‌کنند.

۳۰‌درصد از کاربران بریتانیایی اظهار کرده‌اند که از دوربین برای عکس گرفتن و ارسال آن به دوستان و خانواده خود استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، با وجود توسعه سرویس‌های داده تلفن‌همراه، تنها ۱۲درصد از مشترکان تلفن‌همراه بریتانیایی از تلفن‌های خود برای ارسال ایمیل یا دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند.

این مساله در مورد امکانات GPS و نقشه نیز صدق می‌کند و با وجود افزایش شمار تلفن‌های مجهز به این امکانات فقط سه‌درصد از افراد مورد مطالعه از آن‌ها استفاده می‌کنند. در این بررسی انجام گرفته فقدان به‌کارگیری امکانات پیشرفته تلفن‌های همراه به بی‌علاقه بودن کاربران به سرویس‌های تلفن‌همراه، سردرگمی در مورد تعرفه‌های اپراتورهای تلفن‌همراه و راهنماهای خسته‌کننده نسبت داده شده است.