سیر نزولی قیمت لپ‌تاپ

بازار دیجیتال-پیشرفت علم و تکنولوژی همواره دستاوردهای جدیدی را برای کاربران کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن به همراه آورد که در این جریان ورود مدل‌های جدید به بازار با افت قیمت مدل‌های سابق همراه است. این موضوع در بازارهای لپ‌تاپ محسوس‌تر است. به طوری که فعالان بازار خرید و فروش این کالا معتقدند، ورود مدل‌های جدید بازار، افت قیمت مدل‌های قدیمی و در نتیجه سیر نزولی قیمت لپ‌تاپ در بازار روال طبیعی بازار است.

بیابانی یک فروشنده لپ‌تاپ در پاساژ پایتخت در این زمینه می‌گوید: طی یک‌هفته اخیر با حل مشکل ترخیص محموله‌های لپ‌تاپ از گمرک و عرضه گسترده مدل‌های جدید بازار خرید و فروش به روال سابق خود بازگشته و در بسیاری از مدل‌های قدیمی شاهد افت قیمت هستیم.

وی به افت قیمت مدل‌های FZ-۲۹۰N۲ و FZ-۲۹۰N۵ از لپ‌تاپ‌های سونی و MB۰۶۱ از لپ‌تاپ‌های اپل اشاره کرد و گفت: سری جدید لپ‌تاپ‌های سونی، IBM و اپل طی ماه آینده وارد بازار خواهند شد که در نتیجه باید منتظر افت قیمت مدل‌های قدیمی‌تر نیز بود.

گروه دیگری از فروشندگان نیز افزایش عرضه لپ‌تاپ‌ و در مقابل کاهش تقاضا برای خرید این کالا از دلایل افت قیمت لپ‌تاپ عنوان کردند.بنی‌کریمی مسوول فروش ارتاک نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های توشیبا، فوجتسیو زیمنس و DELL نیز از سیر نزولی قیمت لپ‌تاپ‌ در بازار‌ خبر داد و علت این امر را ورود لپ‌تاپ‌های جدید به بازار دانست.این نمایندگی مدل‌های Tecra A۹-s۹۰۱۳x و Tecra A۹- s۹۰۱۵x را از لپ‌تاپ‌های توشیبا معرفی کرد که با افت ۷۰ و ۴۰هزار تومان قیمت مواجه شده‌اند.محمد مسوول فروش شرکت ایران رهجو، نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های سونی نیز از ثبات تقریبی قیمت اکثر لپ‌تاپ‌های این برند خبر داد و گفت: در بین مدل‌های مختلف تنها مدل VGN-TZ۲۶GN با افت ۱۰۰هزار تومان قیمت مواجه شده است.زیگورات نیز از ثبات تقریبی قیمت‌هایش طی یک هفته اخیر خبر داد.