اگر در بخش ICT کشور سرمایه‌گذاری عظیمی صورت گیرد و مدیریت صحیحی باشد نه تنها به هدر نمی‌رود، بلکه جلوی بسیاری از مشکلات را خواهد گرفت. غلامرضا حیدری کرد زنگنه، رییس سازمان خصوصی‌سازی، با بیان این مطلب اظهار کرد: ایران در شمار ۱۰ کشور اول دنیا از لحاظ تخفیف یارانه‌هاست، اما در نهایت با تمام مسائل و مشکلات و از آنجا که اطلاعات و سیستم فن‌آوری صحیحی نداریم، یارانه‌ها را غیرهدفمند تقسیم کرده و بی‌عدالتی را رواج داده و اختلاف طبقاتی را حفظ می‌کنیم.

وی افزود: برای هدفمند کردن یارانه‌ها باید اطلاعات از درآمد اقشار پایین جامعه کسر شود؛ سنتی بودن جامعه، توسعه نیافتن اقتصاد، آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی، بی‌عدالتی و مفاسد اجتماعی و اقتصادی همه در استفاده نکردن صحیح از فن‌آوری اطلاعات ریشه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تحولات جهانی، در دنیا هر روز با پیشرفت، سیر صعودی را طی می‌کند و ایران نیز برای همگامی با آن به زیرساخت‌هایی نیاز دارد تا با این تحولات حرکت کند، اما کشور هنوز در نسل دوم مخابراتی‌ و دنیا در نسل چهارم است. وی رسیدن به این امر را نیازمند سرعت سریع و مدیریت صحیح در بخش فن‌آوری اطلاعات دانست و گفت: برای رسیدن به یک دولت مدرن باید سرمایه‌گذاری‌های خصوصی و دولتی در جهت همگامی با پیشرفت‌های دنیا باشد.

وی نبود شفاف‌سازی در کارهای مدیریتی، مشکلات پولی ارزی و بانکی، اختلافات قضایی یا ملکی یا بی‌عدالتی‌ها در این زمینه، بحث امنیتی کشور، مشکل ترافیک و بسیاری از معضلات اجتماعی دیگر را در نتیجه‌ استفاده کمرنگ از فن‌آوری اطلاعات خواند.