وفا غفاریان، رییس هیات‌مدیره‌ شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این مطلب که در ابتدای سال درخواست ‌٢٠ تا ‌٢٥هزار ثبت‌نام سیم‌کارت اعتباری در روز بوده است، اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی شرکت ارتباطات سیار، قرار بود در سال‌جاری واگذاری‌ها به روز انجام شود که به شدت تقاضا افزایش یافت و به حدود ‌٦٠‌هزار در روز رسید که بیش از توان ما بود؛ اما در حال حاضر حدود چهارمیلیون عقب افتادگی در این زمینه وجود دارد. رییس هیات‌مدیره‌ شرکت مخابرات ایران در ادامه با بیان این که تا پایان سال با عرضه‌ سریع‌تر تلاش می‌کنیم تا به بخش عمده‌ای از تقاضاها پاسخ‌ داده شود، تصریح کرد: سیم‌کارت‌های دائمی در حال حاضر ظرف چند هفته و سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول نیز ظرف ۲ تا ‌٥/٢ ماه واگذار می‌شود؛ زیرا تقاضای سیم‌کارت‌های دائمی کمتر است، بنابراین زودتر نیز واگذار می‌شوند.

اپراتورها مسوول خریدوفروش غیرقانونی سیم‌کارت‌

تدوین نهایی آیین‌نامه MMS، به دلیل بی‌توجهی ارگان‌های مربوطه مقداری پیچیده شده و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، همچنان پیگیر تحقق این موضوع است.

محمود خسروی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با «سیتنا» اظهار داشت: با وجود ارسال آیین‌نامه MMS برای ارگان‌هایی که «باید» نظر خود را در این رابطه اعلام کنند و گذشت زمان نسبتا طولانی و همچنین تعیین ضرب‌الاجل جهت ارسال نظرات، متاسفانه هنوز هیچ پاسخ و نظری دریافت نکرده‌ایم.

رییس رگولاتوری، همچنین در پاسخ به این سوال که «آیا سازمان تنظیم مقررات در خصوص سامان‌دهی خرید و فروش غیر قانونی سیم‌کارت‌های اعتباری برنامه خاصی دارد یا خیر» نیز گفت: برای خرید و فروش سیم‌کارت‌های اعتباری، «قانون» وضع شده و مسوولیت خرید و فروش‌های غیر قانونی بر عهده اپراتورها است و آن‌ها ملزم هستند که با بررسی موضوع، این مشکلات را برطرف کنند.

توزیع SMSکارت‌های اپراتور اصفهان تا پیش از نوروز

SMS کارت‌های اپراتور اصفهان که برای مشترکان بسیار مفید خواهد بود، تا پیش از فرا رسیدن سال نو و نوروز، به صورت نمونه‌های اولیه توزیع می‌شود.

سید احمد سجادی، مدیرعامل شرکت مشارکتی مخابرات سیار اصفهان، در خصوص رقابت‌های موجود در بازار تلفن‌همراه اظهار داشت: اسپادان از لحاظ رقابت در بازار مشکلی ندارد، چراکه قیمت سیم‌کارت‌های خود را به ۱۰‌هزار تومان رسانده است.

وی افزود: امیداریم SMS کارت این اپراتور با قیمت کمتر از پنج‌هزار تومان تا پایان سال در بازار توزیع شود.

سجادی خاطرنشان کرد: این سیم‌کارت‌ها که تا پیش از فرا رسیدن سال جدید توزیع خواهد شد، نمونه‌های اولیه محسوب شده و پس از نتیجه‌گیری و مشخص شدن مشکلات و رفع عیوب احتمالی در بازار به صورت انبوه توزیع خواهد شد.

پیام کوتاه، بیشترین نیاز مشترکان از خدمات تلفن‌همراه

بر اساس نظرسنجی به عمل آمده از مشترکان خدمات مخابراتی،‌ درصد نیاز به استفاده از خدمات ویژه تلفن‌همراه شامل نمایشگر، پیام کوتاه، انتظار و انتقال مکالمه و اینترنت نسبت به سایر خدمات تلفن‌همراه، ۲۸‌درصد است که بیشترین درصد را از آن خود کرده است و در این میان سرویس پیامک، بیشترین ‌درصد را به خود اختصاص داده است.

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: طبق آمار به دست آمده، نیاز مشترکان به سرویس پیام کوتاه، به تنهایی بیشتر از سرویس‌های دیگر است؛ به گونه‌ای که ۲۰‌درصد مشترکان، سرویس پیام کوتاه را به تنهایی به عنوان مهم‌ترین نیاز مشترک تلفن‌همراه، اعلام کردند. این در حالی است که کمترین میزان احساس نیاز مشترکان به خدمات ویژه‌ تلفن‌همراه، به محدودیت مکالمه و صندوق صوتی اختصاص دارد.

مسابقه SMSنویسی ویژه‌ ایام محرم

مسوول روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان، از برگزاری مسابقه SMS نویسی ویژه‌ ایام محرم با عنوان مرثیه‌های ناسروده در حوزه‌ هنری این استان خبر داد.

حمید حسنی، در گفت‌وگو با «ایرنا» زمان برگزاری این مسابقه را دوم لغایت ۲۰بهمن‌ماه جاری ذکر کرد و افزود: علاقه‌مندان به‌شرکت در این مسابقه می‌توانند، عواطف و احساسات پاک خود در رثای پیشوای آزادگان جهان حضرت سیدالشهدا(ع) را در قالب پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۹۹۰۰۰۰۱۳۵۷ ارسال کنند.