یاهو قصد دارد طرح اخراج چند صد تن از ۱۴‌هزار کارمندش را در این ماه اعلام کند. به گزارش ایسنا، طبق اعلام رویتر، سخنگوی یاهو حاضر نشد در مورد این گزارش که بر اساس آن یاهو فهرستی از ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر را که قرار است طی یکی دو هفته‌ آینده تعدیل شوند را تهیه کرده، اظهارنظری کند. طبق اعلام منابع آگاه یاهو این خبر را به هنگام ارایه‌ گزارش نتایج سال گذشته‌ میلادی این شرکت در ۲۹ ژانویه اعلام خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویتر کارمندان یاهو در پایان سال ۲۰۰۷ در حدود ۱۴‌هزار نفر بودند که ۲۶۰۰ نفر یا در حدود ۲۳‌درصد نسبت به ۱۱۶۰۰ کارمند در یک سال قبل از آن افزایش یافته‌اند. شمار نفرات این شرکت ۱۶‌درصد در سال ۲۰۰۶ و ۲۹‌درصد در سال ۲۰۰۵ افزایش یافته بود.

پیش‌بینی می‌شود که یاهو در سال ۲۰۰۸ استخدام‌های ویژه در برخی از بخش‌های خود را با تعدیل نیرو در بخش‌های دیگر جبران می‌کند، یاهو نیروهای خود را از بخش‌هایی از شرکت خود تعدیل خواهد کرد که در استراتژی‌های اصلی که این شرکت تحت ریاست جری یانگ، روی آن‌ها تمرکز کرده جایی ندارند.

یاهو تلاش دارد که عقب ماندگی دو ساله‌اش را از رقبای خود که به کاهش رشد درآمد ۱۲‌درصدی این شرکت منتهی شده جبران کند و انتصاب جری یانگ، یکی از بنیانگذاران این شرکت به سمت مدیر اجرایی یاهو در ماه ژوئن گذشته نیز در این راستا صورت گرفت.