دوربین‌های دارای هارد بازار را تسخیر می‌کنند

بازار دیجیتال- ورود دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال، مجهز به هاردهایی با ظرفیت مختلف بازار دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال معمولی را کساد کرده است. فعالان بازار ضمن بیان مطلب فوق گفتند، دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال که مجهز به هارد هستند طی یکسال اخیر وارد شده‌اند و تاثیر زیادی بر روند قیمت و میزان خرید و فروش دوربین‌های فیلمبرداری دیجیتال معمولی گذاشته است.

به عبارتی ورود این دوربین‌ها به بازار رکود در بازار دوربین‌های معمولی را در پی داشته است.

نمایندگی فروش دوربین‌های فیلمبرداری کانن، ضمن تایید این گفته فروشندگان ادعا کرده است دوربین‌های هاردخور فیلمبرداری، در روزهای اول عرضه به بازار قیمت بالایی داشتند، اما طی گذشت حدود یکسال از ورود آنها به بازار و ورود مدل‌های جدید طی یک تا دو ماه اخیر شاهد افت قیمت این کالاها در بازار بودیم.

این نمایندگی مدل‌های DC۲۳۰ و DC۵۰ را از دوربین‌های جدید این برند معرفی کرد که به ترتیب با قیمت ۸۱۰هزار و ۶۷۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

این نمایندگی از افت قیمت انواع دوربین فیلمبرداری در بازار خبر داد و گفت: تا حدود یک ماه قبل به سختی قادر به یافتن دوربینی با کیفیت بالا با مبلغ کمتر از ۳۵۰هزار تومان بودیم، اما طی یک ماه اخیر انواع دوربین فیلمبرداری را با قیمتی حدود ۲۵۰هزار تومان نیز می‌توان یافت.

شرکت بازرگانی ایران، نمایندگی فروش دوربین‌های فیلمبرداری سونی نیز به افت قیمت انواع دوربین فیلمبرداری اشاره کرد و علت این امر را کاهش تقاضا برای این کالا عنوان کرد.

این نمایندگی نیز مدل‌های SR۳۰۰، SR۴۲، SR۶۲ و SR۸۲ را از دوربین‌های جدید هاردخور سونی معرفی کرد که به ترتیب با قیمت ۸۱۵هزار، ۴۷۵هزار، ۵۱۵هزار و ۵۹۵هزار تومان به فروش می‌‌رسند.

شرکت سامسونگ نیز مدل‌های MX-۱۰ و HMX-۱۰ را تنها مدل‌های موجود از دوربین‌های فیلمبرداری هاردخور سامسونگ در بازار معرفی کرد که به ترتیب با قیمت ۳۴۰هزار و ۶۶۵هزار تومان به فروش می‌رسند.

طبق اعلام این نمایندگی این دوربین‌ها حدود ۴۵دقیقه قادر به فیلمبرداری با کیفیت و ۲ تا ۴ساعت فیلمبرداری با کیفیت معمولی است.این نمایندگی همچنین از ثبات قیمت انواع دوربین‌ فیلمبرداری طی ماه اخیر خبر داد.