شرکت AMD به تازگی سری جدیدی از پردازنده‌های خود را با نام پردازنده‌های Black Edition به بازار عرضه کرده است. مهم‌ترین برتری این پردازنده‌ها نسبت به سایر پردازنده‌های AMD باز بودن ضریب فرکانسی این پردازنده‌ها است. از آنجایی که پردازنده‌های مختلف در یک سری، معمولا هسته‌های یکسانی دارند و از فرکانس گذرگاه مشابهی استفاده می‌کنند، بهره‌گیری از ضرایب فرکانسی متفاوت یکی از راه‌هایی است که می‌توان پردازنده‌هایی با فرکانس‌های کاری مختلف و کارآیی متفاوت تولید کرد؛ اما سازندگان برای اینکه کاربران قادر نباشند فرکانس پردازنده را به صورت دستی تغییر دهند، این ضرایب را قفل می‌کنند. به همین خاطر کاربران در صورتی که قصد داشته باشند کارآیی سیستم خود را با افزایش فرکانس و اورکلاک افزایش دهند، باید فرکانس گذرگاه را افزایش دهند.

به دلیل اینکه تغییر در فرکانس گذرگاه روی دیگر فرکانس‌های سیستم نیز تاثیر می‌گذارد، حتی اگر پردازنده نیز بتواند در فرکانس‌های بالاتر کار کند، به دلیل محدودیت‌هایی که اجزای سیستم برای افزایش فرکانس دارند، نمی‌توان فرکانس را تا حد زیادی افزایش داد.

البته پیش از این پردازنده‌هایی از سوی Intel و AMD عرضه شده‌اند که ضرایب فرکانسی آنها باز باشد؛ اما این پردازنده‌ها همیشه از نظر کارآیی و قیمت در بالاترین سطح ممکن قرار می‌گرفتند.

پردازنده‌های سری Extreme وIntel و سری FX از AMD پردازنده‌های سطح بالایی هستند که ضریب فرکانسی آنها قفل نشده است؛ اما قیمت این پردازنده‌ها سرسام‌آور است؛ به شکلی که معمولا در هنگام عرضه قیمت‌هایی در حدود ۱۰۰۰دلار یا بیشتر دارند.

در این میان شرکت AMD برای اولین بار پس از مدت‌ها اقدام به معرفی دو مدل از پردازنده‌های میان‌قیمت خود کرده است که به دلیل قفل نبودن ضرایب فرکانسی، می‌توان آنها را به سادگی اورکلاک کرد. این پردازنده‌ها که با نام Athlone ۶۴ ×۲ BlackEdition عرضه می‌شوند، در حال حاضر در دو مدل ۵۰۰۰+ و ۶۴۰۰+ در دسترس قرار دارند. از میان این دو مدل، پردازنده +Althon ۶۴×۲ ۵۰۰۰ جدیدتر است و بر خلاف مدل +۶۴۰۰، که بر پایه تکنولوژی ساخت ۹۰نانومتری تولید شده بود، با استفاده از تکنولوژی ساخت ۶۵نانومتر تولید می‌شود. این مدل دارای قیمت بسیار مناسبی بوده و برای کاربرانی که از نظر بودجه محدود هستند،‌ یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. پردازنده‌های Althon ۶۴ × ۲ ۶۴۰۰+ , +۵۰۰۰ به ترتیب در فرکانس‌های ۲/۳ و ۶/۲گیگاهرتز عمل کرده و حافظه نهان سطح دو ۱ و ۲مگابایتی دارند (۵۱۲کیلوبایت و یک مگابایت برای هر هسته).

AMD ذکر کرده است که می‌توان ضریب فرکانسی هر یک از این پردازنده‌ها را تا میزان ۱۶× افزایش داد. با توجه به این موضوع که AMD از نگارش جدیدی از هسته‌های خود در مدل

۵۶۰۰ + استفاده کرده است، می‌توان بدون نیاز به افزایش ولتاژ و در نتیجه افزایش حرارت تولیدی پردازنده، فرکانس کاری را تا میزان زیادی افزایش داد.