باریک‌ترین دوربین عکاسی دیجیتال دنیا

بازار دیجیتال - فن‌آوری‌های جدید در طراحی و تولید محصولات دیجیتال، به تدریج طراحی آنها را به سمت کوچک‌تر و نازک‌تر شدن سوق می‌دهند. به این ترتیب باریک‌ترین دوربین عکاسی دیجیتال دنیا هم طراحی و تولید شده است.

این دوربین محصول شرکت BENQ است که به تازگی و با مدل DSC-X۸۰۰ به بازار معرفی شده است.

X۸۰۰ ابعاد نسبتا کوچکی داشته و ضخامت آن به ۸/۹ میلی‌متر می‌رسد. به این ترتیب حمل و جابه‌جایی این دوربین برای کاربرانش راحت خواهد بود. طراحی این دوربین کاملا ساده است و لنز آن به جای وسط در گوشه بالایی سمت چپ دوربین و کنار فلاش آن واقع شده است.

وضوح تصویر باریک‌ترین دوربین عکاسی دیجیتال دنیا برابر۸ مگاپیکسل بوده و قدرت زوم اپتیکال آن به ۳ برابر می‌رسد.

لنز این دوربین از نوع PRISM است و قابلیت لرزش‌گیر دیجیتالی دست را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین امکان تشخیص چهره (FACE- TRACKING) را داشته و قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه پخش چند رسانه‌ای قابل حمل (PMP) را هم دارد. به این ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از این دوربین به راحتی به موسیقی دلخواه خود گوش داده و فیلم‌های مورد علاقه‌شان را ببینند.

X۸۰۰ همچنین قابلیت فیلمبرداری با فرمت MPEGH را داشته و تصاویر را با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه و وضوح ۴۸۰×۶۴۰ پیکسلی ضبط می‌کند. شرکت BENQ اعلام کرده است که باریک‌ترین دوربین عکاسی دیجیتال دنیا از فصل اول سال ۲۰۰۸ در بازار جهانی عرضه شده و به فروش عمومی می‌رسد.